{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.016 visninger | Oprettet:

Anders B
Anders B
Tilmeldt:
15. apr 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9

Shimano 105 hjælp :o) {{forumTopicSubject}}

Hej!!
Jeg er ved at sammensætte et Shimano 105 (5700) sæt

Kransen + bagskifter + forskifter + kæde skal passe sammen, sådan som jeg forstår det.
Men ud fra Shimanos kompatibilitet oversigt, så kan mine nuværende Tiagra Sora greb godt klare at skifte Shimano 105.

Er der nogen der kan bekræfte det?
Det er noget af en ekstra udgift også at købe 105 greb.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shimano 105 hjælp :o)
  • #1   12. maj 2011 Hvis dine greb er 9 speed og kæde, krans er 9 speed. så kan det godt kører.


  • Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9
    #2   12. maj 2011 105'eren ser ud til kun at komme i 10 speed.
    Mit nuværende Sora greb er 8 speed (ihvertfald dømt udfra min krans), ville dette betyde at jeg kun kan bruge 2 af de 10 gear på kransen?


  • #3   12. maj 2011 Indekseringen sidder i dine STI greb.

    Så antal gear i STI grebene skal passe med kassetten


  • #4   12. maj 2011 som Jakob K siger, dit greb skal passe med kassetten. Så du kan ikke bruge 8 speed greb til 10 speed kassette.

  • #5   12. maj 2011 Det fungerer ikke bare sådan at man bare kan "nøjes" med de 8 af de 10 trin på kassetten. Da Kassetten er lige bred på en 8 speed som på en 10´er.
    Som jeg har forstået det så kan du sagtens bruge 10s bagskifter ja og forskifter, bare grebene passer til kassetten.


  • #6   12. maj 2011 Har ikke prøvet at smide en 10 speed kassette på 8 speed sti greb men kunne forestille mig:

    Afstanden imellem klingerne er forskellige
    Trækket i 8 speed sti er forskellligt fra 10 speed.

    Teoretisk kan vel "bare" begrænse" bagskifteren så den ikke kan komme ud på de to yderste klinger.

    Om det vil køre ordentligt.......det må man jo prøve.


  • Johnny N
    Johnny N Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Svar: 9
    #7   12. maj 2011 en 8sp kassette er lige så bred som en 10sp kassette, det kan ikke lade sig gøre at kun bruge 8 af de 10 tandhjul, det er mellem rummet mellem klingerne der er mingre, trækket er ikke lige så langt i 10sp greb som i 8sp greb, så det projekt er dødt, Så sti greb og kassette skal passe sammen, reste er ligegyldigt, nøsten, da man ikke kan bruge en 8sp kæde på 10sp kassette.

Kommentér på:
Shimano 105 hjælp :o)

Annonce