{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Interval træning - Må jeg se jeres programmer? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg vil gerne igang med noget seriøs intervaltræning. Derfor er jeg selv så småt igang med at oprette et program. Jeg vil derfor gerne se en del af jeres programmer. Hvilke øvelser har i med, og hvor lang tid tager i dem, med hvor mange gentagelser mm.

Grunden til det, er for at samle lidt inspiration til mig selv. De øvelser jeg finder spændende og nyttige, kan jeg jo selv tilpasse, så de passer mit niveau.

Mange tak! Det vil være en stor hjælp! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Interval træning - Må jeg se jeres programmer?
  • #1   21. maj 2014 Det er ikke altid en god idé at træne som andre, forstår du bare ønsker inspiration. I stedet ville jeg anbefale dig at låne/hente bog om træning. Jeg er selv lige blevet færdig med "Training and racing with a powermeter". Selvom du måske ikke har en wattmåler, er der mange metodiker og tanker i den bog som kan bruges. En af de væsentlige, er at identificere dine svage sider.

  • #2   21. maj 2014 Hej Kasper! Det er jo heller ikke meningen at træne som alle andre, men jeg forstår godt hvad du vil med det. Via andre øvelser, har jeg selv struktureret lidt af programmet. Jeg vil bare gerne lige som i gang med noget andet end f. Eks. 3x15 sek. Max power.

    Men jeg forstår helt klart din pointe. Kan godt være jeg skal igennem noget teori, for at strukturere noget der passer til mig.
    Tak! smiley


  • #3   21. maj 2014 Jep... Men også lidt teori for at forstå hvad dit behov er. Kører du MTB eller racer kan behovet og intervallerne være lidt forskellige - alt lige fra kadence, tiden, stående eller siddende osv. Det er min erfaring at intervallets længde med fordel kan varieres. Intervaller er mest optimale når belastningen kan styres og er ens. Pas på med ikke for ofte køre intervaller.



  • #4   21. maj 2014 Du har helt sikkert ret! Lige pt. kunne jeg godt tænke mig noget interval til cyklen, da jeg har planer om at gennemføre en ironman næste år - Jeg vil selv mene jeg har mere end grundformen, derfor vil jeg også selv mene jeg er klar for noget hård intervaltræning, i og med jeg cykler ca 3 gange om ugen, og løber 2.

    Men jo, jeg må nok igang med noget teori og få styr på hvordan jeg hjælper mig selv bedst. Vil terpe nogle artikler igennem og evt. skimme et par bøger.

    Igen, mange tak! smiley


Kommentér på:
Interval træning - Må jeg se jeres programmer?

Annonce