{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

kunne i finde på at blande jer..... {{forumTopicSubject}}

Jeg har flere gange set indlæg på salgsforum med dele og cykler
til en fuldstændig bondefangeri pris. hvor sælger skamroser dele og cykler til noget nær verdens bedste.
jeg har set alu racer cykler til langt over 12.000 med middelmådig udstyr

det synes jeg fame er perverst. tænk hvis der er en fuldstændig grøn gut der hopper på sådan en cykel. man kan få carbon låger med ultegra gear grupper til den pris og så er der garanti på.

Jeg har det bare dårligt med at nogle folk, enten er totalt tåber, og tror de for 5-6 år siden købte deres livsinvestering af en fantastisk cykel (de er tåber og dermed lovlig undskyldt)

eller også bare er nogle bondefangere der prøver at tage røven på andre.

ville i blande jer i en salgstråd, hvor der er et, mere end almindeligt misforhold mellem pris og udstyr?????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kunne i finde på at blande jer.....
  • #1   28. aug 2009 ja! jeg ville blande mig, har også gjort det flere gange hvor prisen var højere end nyprisen... så jeg syntens man skal gå ind og sige sandheden smiley
    men kun hvis man er 100% sikker på at man har ret


  • #2   28. aug 2009 har fx. lige blandet mig i en nye annonce, det kan overhovedet ikke være sandt at samme bruger skal tage overpris for alt..

  • #3   28. aug 2009 Jeg skriver ikke i annoncen, men sender en privat besked til den person der viser interesse. Men ja, jeg blander mig.. I alting ;o)

  • #4   28. aug 2009 Blander mig hver gang jeg ser noget fusk .. Til overpriser !!

  • #5   28. aug 2009 Dilemma..

    Jeg ser selv annoncer jeg har lyst til at blande mig i, men gør det ikke, i og med vi ikke må, uden at ha reel interesse for køb af varen.
    Jeg skal så samtidig "irettesætte" personer der blander sig, uden at være interesseret i varen.

    Jeg krydser bare fingre for at folk undersøger markedet før de kaster penge efter noget!

    Sælger kan og må jo til en hver tid, sætte den pris der ønskes for varen, Også om den så er over nypris. Det er til en hver tid købers ansvar, at finde frem til om prisen nu også er fair.

    nb. Der findes jo os folk, der BARE VIL SNYDES! smiley (kald dem dumme, eller godtroende, i vælger selv)



  • #6   28. aug 2009 Det er op til den enkelte køber at vurdere om hvor vidt prisen er fair og svarer overens med dennes forventninger jvf fejl og mangler.

    Men det er ikke til nogen skade at hjælpe en køber med prisvurdering ligesom det kun er godt at gøre køber opmærksom på varer som er i stykker eller lign.

    Personligt syntes jeg det er hamrende trist at der sælges varer på denne side som ikke er i orden....og i mange tilfælde kender sælger alt til det.

    Den seneste sag med et sæt carbon fælge der blev solgt her og angiveligt var i stykker jvf køber syntes jeg var et glimrende eksempel på noget som kunne være undgået.

    Men det er så bare fucking ærgeligt at den køber som følte sig taget i røven selv i morges via dba.dk prøver at sælge dem som værende fejlfrie......FY FOR PUTTGARDEN....!!!

    Jakob

    P.S. Endnu en grund til at jeg ønsker at handle face to face med folk


  • #7   28. aug 2009 vil det sige at man bare skal sidde overhørig, når en totalt grøn M/K bliver tørret gevaldigt.
    der er vel ingen regler for at gøre som kasper O gør.

    så det vil jeg gøre fremover.
    Ville selv blive træt af at blive tørret, når andre og klogere, kan/bør advare mig.


    Jesper


  • #8   28. aug 2009 At kontakte køber, er at spolere et salg, men det kan jeg jo ikke se vel?? ;O)

    Jeg kan se hvis man skriver i annoncen, og det er det jeg forholder mig til.. hvis i forstår? ;o)


  • #9   28. aug 2009 Syntes det er en glimrende debat - og kan godt se problemstillingen fra René's side, som admin.

    Men da jeg selv er rimelig grøn hvad angår den store cykelverden, vil jeg da ikke afvist at jeg en dag kunne falde for f.eks et par fælge og være int.
    Jeg ville naturligvis selv prøve at undersøge på nettet m.m. om købet virker fornuftigt - men jeg ville da være lykkelig for hvis en sendte mig en privat besked og sagde at jeg var ved at få trykket egerne helt derop hvor solen aldrig skinner!

    Og ja, det er fucking sørgeligt at folk prøver at snyde andre - en ting er at udbyde en cykel til en høj pris - men at sælge defekte vare er fandme for sørgeligt!!


  • #10   28. aug 2009 Er det ikke bare en generel opfordring til alle sælgere på cg:

    Vær ærlig med fejl og mangler og fair med prisen ??

    Man ved aldrig hvornår der er en venlig sjæl som hjælper potentielle købere til at gennemskue fejlkøb


  • #11   28. aug 2009 Jeg blander mig også somme tider. Der er mange hardtails herinde til latterlige overpriser.

  • #13   28. aug 2009 Jeg vil sige at en reel brugtpris på en cykel er 40% af vejl. pris..
    så er der nogen der ligger på 30% hvis de er i super stand og ikke en fejl, og så er der andre som er godt brugte og derfor kan tillade sig at forlange mindre for ;).

    hvis du sætter prisen højere burde det ikke være muligt at komme af med cyklen!


  • #14   29. aug 2009 Tja Mr. P
    Jeg giver gladeligt 90% hvis det er nyt og ubrugt, hvis det er næsten ubrugt og i perfekt stand har jeg intet problem med at betale 80%.
    Penge sparet er penge sparet !
    Ser kun et problem herinde, udover at en bestemt person sælger ødelagte gamle udslidte dele, og at selvsamme person, og en del andre, faktisk tager mere for delene end jeg kan få dem for på Ebay fra nye.
    '
    OG hans konto er forøvrigt frosset ;o)


  • #15   29. aug 2009 Ja, kan godt se din pointe Kenneth ;). kunne du så ikke bruge min racer :D?

    - håber at nedfrysningen kan være en lærestreg..


  • #16   29. aug 2009 Hehe ;o)

  • #17   29. aug 2009 MR. P.

    Gælder de procent udregninger også for din egen ? *hehe* for så skal du da lige tænde for lommeregneren ;o)
    http://www.cykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=12114


  • #18   29. aug 2009 tja René, det er faktisk deromkring ;).

    12300 er vejl. udsalgspris på cyklen med opgraderinger som følger med ;).

    12300 / 100 = 123,- * 40 = 4920,-
    pris: 7380 kr. hvilket jeg egentlig også havde tænkt på at sætte den til..
    og selvfølgelig gør nu.. har skam regnet på det ;).


  • #19   29. aug 2009 det må jeg nok sige.. gav 7500.- for tøsens ;o) og den er vist magen til din :o) nå men nok om det,.. jeg er tilhænger af at sælger sætter en pris, som køber så kan bearbejde smiley

  • #20   29. aug 2009 Nogle gange en lille kommentar mht. priser. Men ikke nogen lang historie.. smiley

  • #21   30. aug 2009 Jeg blander mig gerne, men skriver privat til personen om prisen og hvis der er nogen der er ved at falde i med at give overpris... Ja så smider jeg dem en privat besked og nogen gange med links til hvor de kan købe det billigere og måske endda som nyt!

Kommentér på:
kunne i finde på at blande jer.....

Annonce