{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.883 visninger | Oprettet:

Sram vs. Shimano {{forumTopicSubject}}

Jeg vil lige sætte en religionskrig i gang.
Den hedder Shimano Dura-Ace vs. Sram RED vs. Campagnolo Record
Hvad ville i vælge? Det er vigtigt med en begrundelse.
nb.
Det er sevfølgelig varene "up to date" dvs. vi snakker DA 7900 og seneste version af Campagnolo Record (11-speed).
Vi snakker heller ikke Dura Ace Di2 eller Campa Super rekord.
Men kom med jeres mening, til denne "religionskrig"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sram vs. Shimano
  • #1   28. maj 2010 Og den diskussion har været oppe tusind gange. Brug søge funktionen..!

  • #2   28. maj 2010 Jeg holder på Shimano Dura Ace 7900, da den er mest gennemført, og da den ikke er totalt blændet af carbon.
    Den viser at man stadig kan lave verdens bedste Gruppe af godt aluminiums-arbejde. Derudover så er designet helt eminent. Den smukkeste gruppe lavet, måske med undtagelse af lillebror Ultegra 6700.
    Derudover så har den en god historie, og forrige udgave er også stadig en superlækker sag.


  • #3   28. maj 2010 ja men ikke siden at campa record 11 og DA79 kom til.
    Før lå Sram jo soldt på tronen, tror jeg squ ikke de gør mere.


  • #4   28. maj 2010 Check pro-tour holdene...
    Der tror jeg at Sram fører...


  • #5   28. maj 2010 Chr de T

    Fordi SRAM er sponsor på flere hold? Det fortæller intet om hvilken gruppe der er bedst.

    Jeg har Red på min Rivette og det virker ganske glimrende, men jeg kan ikke forstille mig, at Dura Ace og Rekord ikke også er 100% iorden.


  • #6   28. maj 2010 ...

    hvordan er pris- og vægtforskellen på de 3 grupper ?


  • #7   28. maj 2010 Hvad er der galt med Super Record?
    Burde du så ikke sige Ultegra/Force/Record?
    Bare nysgerrig...mener selv at Red/DuraAce/Super Record er mærkernes topmodeller ;o)


  • #8   28. maj 2010 Shimano Dura-Ace 7900 10-speed koster 12.000 på Cykelpartner vejer 2015 gram
    Campagnolo Record 11-speed koster 11.550 på Bikebuster vejer 2102 gram
    Sram RED koster 13.000 på Cykelpartner vejer 1969 gram


  • #9   28. maj 2010 Shimano Dura-Ace 7900 10-speed.......koster 12.000 på Cykelpartner......vejer 2015 gram
    Campagnolo Record 11-speed .............koster 11.550 på Bikebuster..........vejer 2102 gram
    Sram RED...............................................koster 13.000 på Cykelpartner......vejer 1969 gram


  • #10   28. maj 2010 Som Andreas siger.....at SRAM ligger langt fremme på holdene er fordi SRAM er bedre til at få afsat deres ting.

    Det er manden i den sidste ende som vinder...ikke om hvor vidt han bruger SRAM, Shimano eller Campagnolo

    Shimano virker for mig.....og er vokset op med det. Kunne aldrig drømme om at bruge Campagnolo fordi der skiftere er en øjebæ for mig.


  • #11   28. maj 2010 På min Pinarello har jeg kørt med ultegra 6600, 6700, Dura ace 7900, Campagnolo Super Record 11 og nu har jeg DI2 (DI2 sidder godt nok på min Parlee).

    HELT ÆRLGT: fra 6700 og op er det marginaler og tilvænding til forskel. 6600 fik jeg aldrig til at skifte rigtig godt, men jeg har en kammerat som kører med gruppen og hans fungerer upåklageligt - der kan åbenbart også være "mandags modeller" af geargrupper.

    Anyway. 6700->7900. Et blødere skift i begge greb, men absolut lige præcist og kontant. Vægtforskellen ses kun på vægten - det mærker man sgu ikke.
    Fin ergonomi.

    Sram Red. Man skal i den grad venne sig til double tap. Jeg kom til at skifte forkert lidt for mange gange i starten til det var særligt fedt, men ergonomien i grebene passede mig ret godt.

    Campagnolo Super Record 11. Altså først er der jo udseendet. Absolut mest lirede gruppe imo. Så er der skiftet. Gruppen har mere "klonk" skifte. hurtigt og præcist og man er ikke i tvivl om man har skiftet gear. Lækre greb og absolut lir. Tip top. Man skal lige venne sig til at tommelfingren også skal bruges til at skifte gear og det kan til tider være lidt svært at ramme den lille knap når man holder i droppet. De helt store forcer ved SR11 er +1 gear, hvilket faktisk gør at SR11 i compact udgave kan gøre det ud for et traditionelt shimano setup med både std og compact kranksæt bare på grund af den ekstra gear range. Der ud over er skiftet super let og kranksættet med C.U.L.T er det absolut bedste jeg nogen sinde har prøvet. Det glider simpelthen så let, at det er utroligt.

    DI2.. Der er ikke så meget andet at sige end prøv det og begynd at spare op.


  • #12   28. maj 2010 Jesper,

    hvorfor gå fra Ultegra 6600 til DA7900 og så Ultegra 6700 ? Det er jo den historik som din cykel har haft.

    Og er det ikke svært at vurdere Ultegra 6600 ud fra at have kørt 300km på ca 1½ år


  • #13   28. maj 2010 @ andreas L

    Jeg er helt enig.

    Kører selv med DA, Red og Record og synes ikke den ene er bedre end den anden.

    Mit indlæg var såmen bare en konstatering af virkeligheden


  • #14   28. maj 2010 Kører pt lige meget med 6600 og Super Record, 100% tilfreds med begge grupper.
    Vi kan vel egentlig bare konstatere at standarden er ganske høj nutildags og at det virkelig er marginaler som gør forskellen.
    For mig er det nok udseendet som er afgørende, 6600 og Super Record falder mest i min smag


  • #15   28. maj 2010 Nå ja, undskyld vi svinger lidt ud over de 3 grupper du har lavet indslaget over ;o)

  • #16   28. maj 2010 Jakob K. Hvis du læser hvad jeg skrev, så fik jeg aldrig 6600 til at virke ordenligt på min cykel. Jeg byttede mig til 7900 og solgte 7900 da jeg fik et godt tilbud. Så ja, jeg har prøvet lidt af hvert. Og du kan da læse at jeg skriver, at u6600 sikkert er fint, jeg skriver jeg har en kammerat som ikke har problemer med 6600, det havde jeg - hvad er det du synes er sært?

  • #17   28. maj 2010 Det helt ok, er ganske interessant at høre jeres erfaringer. og ultegra gruppen ligger nu nok også mere til mig og mit buget.

  • #18   28. maj 2010 Okay my bad.....men så har du vel ikke haft Ultegra 6700 på din cykel ? For du gik da fra Ultegra 6600 op til DA7900.....hvis man da ellers følger din historik og billeder....

  • #19   28. maj 2010 Jeg købte 6700 sti, bagskifter og forskifter på dba i vinters - så en komplet 6700 har jeg ikke haft. Jeg kørte med den en måneds tid, ikke nok til jeg tog billeder af det. Som sagt synes jeg godt om gruppen. Ja jeg skiftede u6600 til 7900, solgte 7900 og kørte så Red og 6700 før det så blev til Super record 11

  • #20   28. maj 2010 Jeg mangler stadig at teste Red...men for at være helt ærlig så elsker jeg jo Camp og kommer nok ikke til at prøve Sram før der kommer nye grupper. Men er rigtig spændt på hvad de finder på næste gang!

Kommentér på:
Sram vs. Shimano

Annonce