{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.989 visninger | Oprettet:

CANYON NEURON AL 7.0, et godt valg??? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg står og skal skifte fra HT til Fully og jeg skal ærligt erkende, at jeg ikke er et leksikon indenfor komponenter osv. indenfor MTB verden.

Dog har jeg visse krav såsom, 1x11 eller 1x12 gearing, FOX eller Rockshox gaffel.

Jeg har et budget på max. 20.000.

Jeg er faldet over en CANYON NEURON AL 7.0, da jeg syntes man får meget for pengene, i forhold til andre mærker. Cyklen står til 15.800kr.

Er der nogle der har erfaringer eller lignende med denne model, og ved om det er et godt valg??

Jeg kører mest blå/røde spor, så en del nedkørsler, som ikke kraver den største teknik.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CANYON NEURON AL 7.0, et godt valg???
  • #2   21. jan 2019 Canyon Neuron er en god bike til at klare næsten alt man smider efter den. Den er nok ikke mestren i mange kategorier, men den kan klare stort set alt ret godt. Jeg er selv rigtig glad for min fully som geometri+vandringsmæssigt ligger i samme område, og det er den MTB jeg kører mest på.

    Canyon er virkelig også kommet med nogle fede løsninger som fx kabelføring og lukkede lejer som holder muder og den slags ude. Disse løsninger er også på den nye Neuron.

    Det er klart at hvis det handler om at køre så hurtigt som muligt på de danske spor, så vil Canyon Lux være hurtigere, og hvis du derimod hælder mere til at nyde de tekniske passager, drops og jumps - og måske nogle bike parks i udlandet - ville en Spectral måske være endnu bedre. Neuron'en kan dog godt give dig begge dele.


  • #3   21. jan 2019 Så lige ved nærmere kig at for at få alle de fede nye løsninger skal du op i CF 8.0 modellen - hvilket så koster lige over 20k. Den ville jeg klart gå efter

  • #4   23. jan 2019 Kører på en 2017 model neuron og det er en brilliant cykel. Som der er nævnt i en anden kommentar er den ikke mester i ret meget, men den er virkelig god til næsten alt. Dog skal det tilføjes at jeg har sat offset bushings i for at få en lidt mere aggressiv cykel. det et helt klart at anbefale. De koster ikke meget og giver en meget bedre cykel nedad uden rigtig at miste kravl opad. ville dog også gå efter en med lidt mere udstyr en entry level. Men den er super fed til danske skove, selv i 29" som min er.

    Men jeg synes generelt man får rigtig meget for pengene ved canyon (dog skal yt Jeffsy nævnes, det er næsten samme specs for samme penge)


  • #6   27. jan 2019 Desværre ved at være normen at en eller anden gut starter en tråd og ønsker svar og ender med aldrig at kigge på dem...

    Ærgeligt at dette forum ikke bliver til mere.


Kommentér på:
CANYON NEURON AL 7.0, et godt valg???

Annonce