Nobby Nic VS Rocket Ron/Racing Ralph ? {{forumTopicSubject}}
Hej CG
Jeg har været vant til at køre på Schwalbe Nobby Nic i str. 26x2.1 med ganske lavt dæktryk for bedre greb i min lokale skov - det er et teknisk spor med rigtig mange rødder - gennemsnits fart ca 11km/t (så har mere brug for greb end speed)
Men har næsten lige købt mig en CUBE Reaction hvor der sidder Schwalbe Rocket Ron foran, og Schwalbe Racing Ralph bagpå - begge dæk er lidt bredere : str 26x2.25 (har str nogen betydning ?)
Jeg har efterhånden fundet det rigtige dæk tryk - men kender ikke meget til de to nye dæk (deres fordele/ulemper) og på dagens tur var sporet (rødderne) godt fugtig og flere steder allerede godt mudret - og jeg syntes cyklen skøjtede rundt under mig - følte mig ikke helt tryg....
...er det bare et spørgsmål om tilvendig eller er Nobby Nic bare bedre i den fugtige skov, der snart bliver rigtig mudret !?
Lad mig endelig høre jeres dæk erfaringer ;o)
maj 2006
Følger: 11 Følgere: 19 Cykler: 8 Emner: 6 Svar: 387
kører på noobi året rundt..
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Emner: 5 Svar: 15
dec 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Cykler: 3 Emner: 38 Svar: 906
- Ruller ligeså godt som Racing Ralph.
- Står næsten ligeså godt fast som Nobby Nic.
- Vejer mindre en end både Racing R og Nobbi N.
- Slipper mudder bedre end de 2 andre..
- Jeg synes klart Ron er det bedste dæk af de 3!!
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 7 Svar: 132
Spurgte en erfaren kammerat, som sagde jeg skulle købe Rocket Ron da de ikke pakker mudder ligesom Racing Ralph.
Jeg synes også mit knopperne sidder for tæt på Racing Ralph og er regner kraftig med at skifte til Nobby Nic.
Men beholder Rocket Ron foran, da det nok er det bedste mht, rullemodstand og sidegreb.
Men synes det er en god tråd, for nu er jeg da helt sikker på at der skal Nobby bagpå.
Nobby Nic VS Rocket Ron/Racing Ralph ?