{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.167 visninger | Oprettet:

Erfaringer med Zipp Carbon Clinchers {{forumTopicSubject}}

Jeg skal bruge et hjulsæt der skal køre en Ironman, 1/2 Ironman og forskellige mindre stævner. Og jeg vil også gerne kunne benytte det til en træning ind imellem.

Jeg har bestemt mig for et sæt Zipp 808ere.

Jeg vil gerne have fordelene ved tubulars, men jeg ved at jeg ville hade at måtte udgå pga punktering. Og jeg vil synes det ville være stressende at vide at man har et stort problem hvis man punkterer hvis man lige kørte med dem under en lang træning, det vil ødelægge lidt af glæden.
Jeg er ikke den store håndværker så at stå og fumle med tubulars selv vil jeg hade.

Jeg har så brugt en del timer på at studere emnet. Og jeg kan se at Zipp har lanceret en helt ny version 808 kaldet Carbon Clincher Firecrest.

De er tæt på at være lisså lette som tubular versionen, de skulle være markant bedre aerodynamiske end den gamle version med alu og markant lettere.

Bedre i sidevind. Efter de reviews jeg har læst skulle det nye 808 Firecrest hjul føles lissom det gamle 404 hjul i sidevind.

Og så er det jo til dæk og slange, så i princippet kan man jo bruge det til at træne på også uden at skulle være nervøs for at stå med en lang gå tur foran sig.

Eneste minus skulle være en lidt ringere bremseeffekt, men jeg bremser ikk så meget så det er fint smiley

Er der nogle her fra som har prøvet det hjul og har erfaring med om det er så vidunderligt som det lyder? så hører jeg gerne om det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med Zipp Carbon Clinchers
  • #1   29. apr 2011 Jeg ar begået en kort test af 404 af den type, for et stykke tid siden.

    Kort sagt: Ja, de er fede - men de er (for) dyre, i forhold til hvad man ellers kan få.

    http://www.feltet.dk/nyheder/test_zipp_404_carbon_clincher/


  • #2   29. apr 2011 Hej Keen, jeg har læst din test forlængst smiley De er dyre ja! Men i mine øjne er det da langt dyrere ar købe et sæt til lukkede ringe, iforhold til hvad man får ud af dem hvis man kun kører på dem 5 gange om året til løb. Og udgår man fra f.eks en IM så er det lige et helt års træning og 3000 der er væk. Jeg mener bestemt at man kan argumentere for at de er mer prisen værd!

  • #3   29. apr 2011 Man kan få andre carbon clinchere, billigere - det er deri min pointe ligger. Jeg argumenterer slet ikke for Tubs.

    Men igen, det er fede hjul!


Kommentér på:
Erfaringer med Zipp Carbon Clinchers

Annonce