6.492 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor Radon/Canyon??? {{forumTopicSubject}}
Har søgt rundt på forumet ang. ny MTB (til skovbrug) og de fleste anbefaler Radon eller Canyon. Men hvorfor???
Når man kigger lidt på galleriet er der MANGE flere Trek, Cube, Scott mv.
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 49 Cykler: 7 Emner: 179 Svar: 1.916
Trek, Cube, Scott, Giant - you name it - sælges alle sammen i danmark, så dem der ikke har forstand på cykler selv, foretrækker nok at købe fra en forhandler der ligger tæt på ens bo, istedet for fra udlandet
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Cykler: 4 Emner: 8 Svar: 409
Trek, Cube, Scott, Giant = dem der ikke har forstand på cykler selv
Radon/Canyon er populære fordi de er billige. Man har så dog ikke mulighed for assistance
okt 2006
prof ryttere er sponsoreret - så det siger abselut ingenting.
Jeg mener størstedelen af highend cykler blir lavet på Giants fabrik - men ja, geometrier er forskellige fra de forskellige mærker, men tror ikke der er den store forskel på dem - tror der er større forskel på full suspention cykler end hardtail / racer. -
Og ja canyon og radon er billigere - men sværer hvis der er en grantisag / reklamationssag end hvis den er købt hos den lokale - derfor er der mange der vælger lokalt istedet for udlandet - men hvis man har forstand på cykler, og selv kan lave dem i større omfang, så skal der alligevel noget til en garantisag/reklamationssag.
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Cykler: 4 Emner: 8 Svar: 409
Canyons rammer fejler nu ikke noget.. Og især ikke noget en motionist/hygge-løbs-rytter kan mærke
Ser da også ud til at nogle af de profs bruger Canyon:
http://www.canyon.com/_dk/heroes/topeak_ergon/
mar 2010
Følger: 1 Cykler: 2 Svar: 118
Iøvrigt er Canyon repræsenteret i protour-feltet via Omega-Pharma Lotto.
Jeg har også en Trek Mountainbike - som jeg heller ikke kan udsætte noget som helst på - men den er vist lige en anelse for dyr - sikkert pga. Armstrong-effekten.
Morten, Slagelse
okt 2006
Og geometrien er forskellig, men tror alt sammen kan gøres "ens" i kørestillingen ved at skifte frempind / justere på den / sætte sadlen højere, lavere, frem eller tilbage
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 3 Svar: 297
Trek, Giant, Specialized etc. bruger millioner på udvikling, og sælger typisk deres varer fra fysiske butikker - det koster!
Radon ligger i slipstrømmen, suger de gode idéer og teknologier til sig, og sælger deres varer fra et lager ude på landet i Rheinland-Pfalz - og det bliver 20-50% billigere!
Men at det dermed skulle være dårligere cykler er der ikke belæg for. Det kan godt være, at de er en sæson eller to bagud ifht. at præsentere ny (stel)teknologi (de bruger jo samme komponenter, som de "fine" mærker), men diverse tests viser at de sagtens kan være med:
http://www.bike-magazin.de/?cat=182&text=radon&x=0&y=0
(link fjernet)
Set herfra handler det om, hvad man kan eller er villig til at betale - men at der skulle være grund til at se ned på eller op til et bestemt cykelmærke - synes jeg sgu' er lidt fjollet! Vi er vel allesammen cyklister og forhåbentlig glade for dét?!!
PS. Min næste kværn bliver en Specialized eller en Yeti, men lige nu kører jeg altså Radon.
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 3 Svar: 297
Hvorfor Radon/Canyon???