{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.318 visninger | Oprettet:

Grexter ©
Grexter ©
Tilmeldt:
6. sep 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 64

Radon vs. Canyon - 29'ere i €800-1000 klassen {{forumTopicSubject}}

Halløj,

jeg var klar til at punge ud for en Radon ZR Race 29er 5.0 til €800, men men men 2012 modellen var udsolgt for længst (eftersigende siden maj) og 2013 modellen har fået nedgraderet forgaflen fra Reba til Recon smiley

Radon ZR Race 29er 5.0
(link fjernet)

Går man et skridt op til 6.0 til €1000, får man Reba og frit valg mellem Shimano og SRAM. Udover gaflen, får man valuta for pengene på resten af udstyret?

6.0 Shimano
(link fjernet)

6.0 SRAM
(link fjernet)

Jeg har intet kendskab til SRAM siden en licens-bygget Sachs racer fra folkeskolen smiley Hvilken være at foretrække og hvorfor mellem disse to?

Canyon's 2013 program er offentliggjort dog uden priser, derfor kan jeg kun gisne om prissættelsen af deres nye Yellowstone 29ere, men mon ikke 5.9 lander på €800 og 6.9 lander på €1000.

Jeg kører udelukkende for sjov/ motion, alene for det meste, derfor går jeg ikke meget op i vægt, men funktion og holdbarhed, herunder hvad det koster at holden cyklen kørende, jeg er 196cm og min vægt fluktuerer mellem 100 og 115kg i løbet af et år, dvs. jeg træder en del watt på trods af min ringe fart smiley Derfor foretrækker fx. stålklinger og jeg har en del saddelpinde på samvittigheden.

Spørgsmålet er så, hvad man skulle vælge... ZR Race rammen hos Radon dækker €800-1500 klassen, mens Yellowstone rammen ligger i €800-1000 som den billigste ramme i Canyons program, ved ikke hvilken betydning det har.

Takker!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Radon vs. Canyon - 29'ere i €800-1000 klassen
  • Grexter ©
    Grexter © Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 64
    #1   20. sep 2012 Jo, Cube er udmærket, men det er Canyon også, så vidt jeg ved smiley

    Jeg har søgt og ledt blandt andre mærker/ markeder, men det er som om Radon nærmest er hælervarer, selve Cube er markant dyrere (og tungere).


  • #2   22. sep 2012 Hej du! Hvor har du fundet alt info om specs for de canyon cykler? står selv i samme situation om at vælge mellem en canyon (Nerve AL) og en Radon (Slide 125 8.0). men jeg kan kun finde en liste hvor man kun får oplyst forgaffel, bagskifter, bremser og hjulsæt.. og kun om 8.0 modellen

    Jeg kan ikke hjælpe dig med dit problem, men jeg kan sige at Canyons 2013 cykler skulle komme online en gang i oktober.


    profilbillede
  • Grexter ©
    Grexter © Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 64
    #3   22. sep 2012 Versgo'

    (link fjernet)


  • #4   22. sep 2012 Mange tak du, det var en stor hjælp! og sorry for OT..

Kommentér på:
Radon vs. Canyon - 29'ere i €800-1000 klassen

Annonce