{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.959 visninger | Oprettet:

Hvorfor er folk så sure? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har i laaaang tid, gået og tænkt en ting

Hvorfor er folk der cykler på racercykler altid så FUCKING sure?

De skal altid råbe af en, hvis der ikke lige sker de som DE vil have. De tror altid de er kongerne af cykelstien!!

Mig og min kæreste cyklede her forleden dag fra træningscenteret. Træningscenteret ligger et dårligt sted. Så hvis man skal den ene vej kan man ikke komme over vejen med mindre man cykler en mega omvej. Så 99,9 % cykler i mod satte vejbane. Og det fungere helt fint, cykelstien er ret bred.

Men så var der en på racercykel der fik ondt i røven!
Så råbte han "I SKAL CYKLE OVER I DEN ANDEN SIDE AF VEJEN!!!" Imens han pejede og var MEGET tæt på at ramme min kæreste i hovedet med sin hånd! Hun kunne mærke suset fra hånden

Hvis det ikke var fordi han var så skide hurtig på den cykel, havde jeg cyklet efter ham og smadret ham og hans cykel!

Og man ser jo tit at desværre at man bliver klemt af en bus eller lastbil. Og jeg ved hvor svært der er at se cykellister i spejlene på en lastbil. Og de prøver virkelig at se de cykellister.

Men gang på gang, ser man en klovn på racer cykel der er ved at blive klemt/klippet af en bus eller lastbil, og kører derefter op til chafføren og råber "DIN FUCKING NAR, BRUG DINE SPEJLE DET ER DET DU HAR DEM TIL!!!!!!!!"

Jeg tænker bare altid SUK!!! Hvorfor helvede passer cykellisterne så bare ikke på, istedet for at blive ved med at tage chancen igen og igen?? ALLE der kører racercykel burde tage en tur i lastbilen så de kan se hvor skide svært der er at få øje på sådan en cykel som pludselig dukker op.

Flere eksempler:
De råber flyt dig, eller pas på!

Hvorfor får de sig bare ikke en ringeklokke stedet for at brokke sig og være sure over man ikke lige kører på cykelstien efter deres hoved?

Sjovt nok at det kun folk på racer, aldrig MTB eller citybikes.

Udover det synes jeg at folk på MTB er generalt hjælpsomme, fx man er punkteret eller kysset asfalten'


Er jeg den eneste der oplever dette??

Mvh Stefan!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor er folk så sure?
  • #1   29. aug 2011 Hmm det synes jeg da ikke jeg oplever...
    Synes mere jeg oplever bilister med hornet i bund når de kører forbi fordi man ikke lige kører på de yderste 2 cm af kørepanen


  • #2   29. aug 2011 Tror dit indlæg bygger på personlig vrede..

    Kan ikke genkende at racermiljøet skulle være mere hårde, sure eller så ligeglade som du beskriver!


  • #3   29. aug 2011 *Kørebanen smiley

  • #4   29. aug 2011 Nææ det er ikke personlig vrede. Synes faktisk altid at det har været såden, og så er det bare blevet værre siden jeg flyttede til kbh

    Cykler selv på racer. Men går adrig ALL IN påcykel gearet.


    Håber ikke jeg træder jer alle sammen over tæerne smiley

    OBS OBS OBS!!!!
    Det er kun folk der går ALL IN på racer "teamaet" jeg har oplevet det ved.

    Hehehe det lyder næsten som en advarsel, for et eller andet sindsygt farligt designer drug smiley


  • #5   29. aug 2011 Kører på MTB og racer. Og har altså hverken ringe klokke på min mtb eller racer!!! Men hvis jeg kommer op mod nogen så råber jeg da bare må jeg komme forbi eller noget. og det er der ikke noget surhed over. smiley

    men mange kører altså med hovedet under armen. kører og slingrer eller kører 2 side om side på cykelstien og det er sgu irriterende. Hvorfor holder folk ikke bare til højre på cykel stien. Det er da ikke så svært.

    Nu ved jeg ikke om i kørte ved siden af hinanden. hvilket i sikkert gjorde og så i den forkerte retning!!!! bare fordi andre laver noget ulovligt giver det altså ikke ret til selv at gøre det.


  • #6   29. aug 2011 sådan er der desværre nogle der er.køre ikke selv racer,men de er fandme livsfarlige en gang imellem.det er ikke meget hensyn mange viser!

  • #7   29. aug 2011 Well hvis du har brugt 50.000 + på din drømmecykel, ville jeg da også blive en smule sur hvis jeg mødte et par, som kom slingrende i den forkerte side!

    Måske prisen gør, at man simpelthen går mere op i det?


  • #8   29. aug 2011 Iøvrigt syntes jeg mere det lyder som om du er den som er sur!!! Men det er måske bare mig.

  • #9   29. aug 2011 Folk på RÆS cykler er bøsser på vejen !!

  • #10   29. aug 2011 Hehe lyder som en kommentar fra en på 3 år!!! så det passer vist ikke med de 21 på din profil smiley

  • #11   29. aug 2011 Nej vi kørte faktisk ikke ved siden af hinanden. Og hvis vi havde gjort det så ville han og fint kunne komme forbi. Der kan SAGTENS være 3 cykler ved siden af hinanden på stien.

    Men ja, der er MANGE idioter på cykelstien. Folk er så dårlig til at holde til højre på cykelstien. Og ved lyskryds, der er den slem. Hvorfor holder folk ikke bare altid til venstre?? Det er VIRKELIG noget der kan gå mig på, er når folk holder på hele cykelstien ved et kryds og man selv skal dreje til venstre? så kan man ikke bare lige smutte forbi dem.

    Det irriterende.



  • Thomas G
    Thomas G Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3
    #12   29. aug 2011 Jeg oplever tit det samme som stefan P og er virkelig træt af det.
    Men det er lige så meget når der kommer en mindre flok på racere
    som ikke flytter sig for biler, eller trækker ind til siden. de skal absolut kører side om side så man ikke kan komme forbi i bil.


  • #13   29. aug 2011 jeg tror bare det er fordi du bor i kbh folk har sku for lidt tåligmodighed, go generelt folk på cykler derinde kører lidt med hoved under armen, herude i provinsen har vi ikke de problemer heldigvis da, racercykler ar lavet til landevejen og ikke storbyen smiley

  • #14   29. aug 2011 Utrolig folk er så barnlige




    Cykler selv på min racer, da min avenue blev stjålet sidste mandag.


  • #15   29. aug 2011 Kan kun Thomas G ret i at grupper på racercykler er mega irriterende når de tror de bare ejer hele vejen Arghh. Derfor kører jeg næsten altid alene..... Så vinder jeg også altid :-)))

  • #16   29. aug 2011 jeg tror bare det er fordi du bor i kbh folk har sku for lidt tåligmodighed, go generelt folk på cykler derinde kører lidt med hoved under armen, herude i provinsen har vi ikke de problemer heldigvis da, racercykler ar lavet til landevejen og ikke storbyen :P, og generelt kører mange folk på cykel overfor rødt derinde osv, ja man lever livet farligt på en cykel i kbh

  • #17   29. aug 2011 Ja synes virkelig folk kører som død og helvede herinde i kbh!!

    Faktisk har jeg slet ikke ondt i røven over dem så blive klippet. Fordi der er MANGE (MEGA MANGE) der kører så dårlig cykel, at det faktisk burde være ulovligt





    Thomas, og allan ret hehe smiley


  • #18   29. aug 2011 Undskyld men du bliver dur over personer bliver sur over at du køre i modsat kørselsretning?

    Hvad havde du forventet, et kirke kor der nynner over dig mens du cykler?

    Jeg køre ikke high end racer. Måske mid lvl racer og mtb, men du havde fået samme.opsang af mig.

    Ville du gøre det samme i en bil?


  • #19   29. aug 2011 Synes nu også mere det lyder som personlig vrede. Du ved jo iøvrigt godt selv at du kørte i den forkerte side, så hvorfor skulle du spille "tough guy" og smadre ham?

  • #20   29. aug 2011 Det er iøvrigt dombbeltmoralsk at pege fingre af folk "der kører så dårlig cykel, at det faktisk burde være ulovligt" når du selv kører i den forkert side. smiley

  • #21   29. aug 2011 Der er mange, der er nogle fjolser - også i "ræser-miljøet".

    Når jeg skal forbi nogen, råber jeg "bagfra" (no pun intended), og det kan godt være at det lyder surt, men det er squ kun fordi, det skal være klart og tydeligt smiley

    Jeg kan godt genkende noget af vreden du beskriver, men hvis man for eksempel kører en lang tur og folk de bare IKKE VIL FORSTÅ, at man holder til højre på en cykelsti, ligesom på vejen - ja, så kan det godt blive for meget når man er ved at blive små-træt.

    Dette gør sig dog kun gældende, når folk kører alene - er der flere prøver jeg gerne at komme helt op tæt på og spørge, om jeg lige må smutte forbi.


  • #22   29. aug 2011 Du køre selv i den forkerte side af vejen, allerede der er du jo selv udenom at nogle bliver irriteret over at DU bryder færdselsloven.

    Jeg køre kun selv på racer og fordi jeg skriver ovenstående er ikke ensbetydende med at jeg ikke er enig med dig. For der er nogle som ikke køre særligt pænt. Jeg kan selv blive irriteret når jeg køre i bil og der ligger en racercyklist (eller generelt bare en cyklist) på vejen, når der er en fin cykelsti. Eller hvis folk ikke trækker lidt ind til siden så bilerne kan komme forbi.

    Men man kan også vende den om, og sige at det så er irriterende når alm. cyklister kan formå at fylde hele cykelstien, med musik i ørene og ikke har en nogen som helst styr på hvad der sker omkring dem...

    Tror mere det er et spørgsmål om, at folk generelt skal tænke sig lidt mere om og give plads til hinanden. Nogle køre langsomt og hygger sig på cyklen, andre bruger den til seriøs træning og der er kun den plads som der er...


  • #23   29. aug 2011 MIcheal der findes ikke noget værre når man kører i bil på en lille vej hvor der ligger 20 cykellister ogh flyder helelortet!!! Så man ikke kan komme forbi, og de flytter sig sgu ikke bare lige sådan fordi de hører at der er en bil bag ved dem


    Manuel, ja vi kørte i den forkerte side. Men at han var ved at ramme min kæreste i hovedet bare fordi han skulle pege da han cyklede forbi? Det ser jeg absolut ingen grund til! En frisk bemærkning fra hans side havde været ok.


  • #24   29. aug 2011 ja helt enig det virker hovedløst, så ville jeg hellere tage det helt roligt, dumt og brokke sig når det var dig der var lovovertræder

  • #25   29. aug 2011 Noget jeg hader, og som jeg overhovedet ik kan snuppe, det er folk på ravercykler, der cykler side om side, gerne 4 mand på en hovedvej. Man kommer op bagved dem, og de blir der bare, de trækker ik ind. Selvom der kommer en modkørende, så må du bar bremse ned, og ligge bagved dem.

    For helvede mand, hvad tror de de laver på vejen? De er jo ik med i et løb eller noget, forstår det slet ikke! Men kvittere hver gang med og holde hornet i bund, også selvom jeg ska vente bagved dem, da det pisser mig så meget af.

    Og jo, er selv begyndt og cykle på racer, men ku aldrig finde på og gøre noget lignende.


  • #26   29. aug 2011 Ja præcis!!



    Folk er bare dårlige generalt til at køre på cykel. Det er jo ikke fordi det er svært at køre ordenligt på cykel, og vise hensyn.


  • #27   29. aug 2011 Morten P - Det er lige præcis det som er skide irriterene!

  • #28   29. aug 2011 ja helt enig det virker hovedløst, så ville jeg hellere tage det helt roligt, dumt og brokke sig når det var dig der var lovovertræder

  • #29   29. aug 2011 Ja, så stressede kan folk sgu ikke være bare fordi de arbejder, eller bor i kbh smiley


    It´s all about love!

    Karma Karma Karma


  • #30   29. aug 2011 Skal holde gennemsnittet

  • #31   29. aug 2011 Cecilia S

    Ja, kan også godt forstå det, men. Det giver ham da ingen grundt til at være provokerende, og tæt på at ramme min kæreste i hovedet med sin hånd.

    Desuden er der MEGA meget plads på cykelstien. Der ville sagens kunne køre en normal personbil, så bred er cykelstien


  • #32   29. aug 2011 Der findes godt nok meget brok i verden, er sikker på at de gik meget nemmere hvis vi ikke alle var så egocentrerede og vidst lidt mere hensyn i trafikken! Det er jo ikke kun galt med cykelister...

  • #33   29. aug 2011 nu er det det jo sådan at veje er til biler og ikke cykler.der er masser af cykelstier ,men det er nok nemmere at tage vejene og fylde og skide på bilerne.det er sku sjældent at dem på cykel flytter røven for bilerne på vejene,så kan godt forstå billisterne får et føl engang imellem.

  • Martin U
    Martin U Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 65
    #34   29. aug 2011 Eneste jeg ser er idioti som prøver at retfærdigøre sig selv ved at kaste skylden på alle andre end sig selv?

  • #35   29. aug 2011 jeg har efterhånden selv været oppe og skændes med de typer og de burde seriøst ryge fede ind i mellem og slappe lidt af! Det de har gang i er godt nok for småligt!

  • #36   29. aug 2011 Fair nok at du er sur over at han næsten havde slået din dame ned, men hvis nu i havde kørt i den rigtige side var det jo slet ikke sket? smiley
    Jeg kan da godt selv finde på lige at tage 100 meter i den forkerte side hvis jeg skal dreje af, men kommer der en eller flere modkørende står jeg for det meste af og trækker på fortovet så jeg ikke er til gene for dem..

    Mht. racere der fylder hele vejen, så syntes jeg bare de skulle rette ind og tage hinandens slipvind istedet for at sætte livet og andre billisters never på spil!


  • #37   29. aug 2011 marc A --> det var dog noget af en betragtning... cykelstier er jo sådan set ikke over alt, og man skal vel egentligt også kun køre på dem hvis der er en påbudstavle om det... der er da så mange ting der er røvirreterende, og hvis jeg skal holde med cykelisterne så er det heller ikke pissefedt at blive kørt ned af en bil der svinger op over cykelstien uden at kigge sig for...

  • #38   29. aug 2011 hvad er der galt i at køre i den forkerte side af vejen?

  • #39   29. aug 2011 EN TING JEG ER FUCKING TRÆT AF !!! er fandme når folk cykler på racercykel er fandme at de ejer hele vejbanen når man kører bil prøv da og gør som os NORMALE MENNESKER og kør inde i siden !!!!!!


  • #40   29. aug 2011 Hvor skal man så være som racercykelist? Der er ikke plads på cykelstierne, har selv prøvet at folk har vippet mig af cyklen(kom bagfra og skulle til at overhale en flok mennesker på søndagstur som kørte i en lang række, da jeg så overhaler begynder de at trække ud og jeg styrter. ødelægger grej for ca. 3000,-) så jeg kører meget sjældent på cykelsti. Desuden er der plads nok på vejen, hvis folk gider at acceptere hinanden. Vi kører trods alt 40km/t så hvis en billist en gang i mellem skal trille 100 meter bagved 30-40 cykellister, det er ikke noget jeg kan se problemet i.
    Nogle billister(Marc A o. lign.) tror de er gud på vejen, men jeg mener at alle bør have lov at være der.
    Hvis nogen af jer cykelhadende billister prøvede at køre med en træning så ville i forstå hvor mange kræfter det koster at skal have lavet 10-15 huller for folk kan fylde en række i stedet for 2 så i kan styrte videre forbi med 110 km/t så ville i hurtigt finde ud af at det ikke er andet en fair at i venter 100 meter til de modkørende er passeret
    -derudover så holder i sgu da heller ikke stille, som sagt vi kører 40 km/t og nogen gange mindre. I skal tage og slappe lidt af det halve år der er cyklister på vejen!


  • #41   29. aug 2011 i din situation ville jeg være glad for der kun var en der nævnte at du skulle følge færdselsloven. derudover så er det da noget pis at gå og banke folk ned fordi de næsten har rørt din dame fordi i ligger og fiser rundt i den forkerte side, kom dog ind i kampen

  • #42   29. aug 2011 Daniel h, det er sådan nogle som dig som har sådan et kæmpe ego på sådan en lorte cykel.
    Du er typen jeg tænder spinklervæsken for når jeg kører forbi. Jeg vil skide på at du kører 40km/t, du er IKKE NOGEN BIL!


  • #43   29. aug 2011 Tror måske det fordi du kun er 16 at du ser tingene på den måde.

  • #44   29. aug 2011 nice one stefan!
    Jeg plejer også at "overse" de typer


  • #45   29. aug 2011 hehe, det flot at du har sprinklervæske på din bil og lort i din røv men derfor kunne du sgu dagodt tage og læse mine kommentarer først hvis du vil kommentere dem bagefter.
    Folk braller altid op om at jeg er 16 når jeg har en mening, men jeg er sgu da tit passager i bil og jeg har sgu da tit kørt bagved en flok cykelister, kan bare ikke se hvorfor fanden i ikke har 10 skide sekunder til 30-40 andre mennesker! Prøv nu lige at se det fra et andet spektrum


  • #46   29. aug 2011 Stefan --> det har vel ikke ret meget med bilen at gøre? Det er vel mere, mig mig mig, og så mig igen! Et ganske udemærket fænomen man også ser på motorvejen, hvor der sjovt nok ingen cykler er, der kan man vidst heller ikke altis komme forbi!

  • #47   29. aug 2011 Cecilia, jeg råber altid et eller andet men flere af dem havde musik i ørerne og derfor intet anende om hvad der sker omkring dem, bag efter var det self mig og mine 2 mates der fik skylden.
    Man bør jo tænke på om de andre har set eller hørt en. Ser skam også de andrese syn på tingene.


  • #48   29. aug 2011 Stefan P
    du har vidst et stort ego i din bil ? du er fandme da en idiot ! du synes det er i orden at snitte andre med din bil, men når dig og din kæreste kørere to og to i forkerte vejbane, (som du i forvejen vidste var forkert) bliver du fandme fornærmet over at en modkørende klager over jer.... du er jo ikke en skid bedre selv !


  • #50   29. aug 2011 principia daniel,ja gu er jeg konge af vejene som er til billister og ikke tosser som dig.det er da en gang bæ at lukke ud at du har ret til at køre på vejene som om du ejer det hele.kunne i nu bare trække lidt sammen,når vi i bil bruger vejen til vores biler og lade være med at give fingeren og spytte efter bilerne ville det være fint.men igen det er jo jer der har ret til at gøre som det passer jer.

  • #51   29. aug 2011 Vedr. trafik... HOLD TIL HØJRE! :o) (og vis dine hensigter i trafikken)
    Så kan de hurtigtkørende komme forbi.. Og kører man i forkerte side, sku man vist bare holde sin mund til at starte med... *hehe*

    Virker en anelse plat at pege på andres "forseelser" mens man selv er igang med en af slagsen ;o)

    Til dem der mener ryttere på racere sku være bøsser? Personligt har jeg ikke noget imod bøsser, så længe de ikke tager røven på mig.. :0)
    Men hey... Hvor plat en kommentar er det? Det kan ikke være huen der trykker der.. smiley


  • #52   29. aug 2011 Som Søren E siger... Åben vinduet... ;o)

  • #53   29. aug 2011 Søren E - Plus at det er gratis underholdning, det er helt kanon.........

  • #54   29. aug 2011 Stefan: Er det ikke at skyde sig selv i foden og sige at manden var provokerende, når det er jer som køre i den forkerte side af vejen?

    Ellers må du lige forklare hvordan jeres handling kan forsvares, når racercyklistens handling var helt forkert og provokerende... Du kan næppe blive sur over en situation som i realiteten er selvforskyldt. Manden er ved at ramme din kæreste i hovedet med armen. Det er i sig selv uheldigt, men hvis man ikke vil havne i sådan en situation, må man jo undgå at komme i sådan en situation. Og det er netop jer selv som sørger for at I havner i sådan en situation...

    Dog vil jeg give dig ret i, at en kæk kommentar fra manden kunne have været nok til at gøre jer opmærksom på situationen.


  • #55   29. aug 2011 Jacob L.

    Ja det ville være lidt det samme som at løbe rundt ude på vejen, og så blive sur hvis en bil er ved at køre end ned ;o)


  • #56   29. aug 2011 René: Jeg løber ofte rundt på vejen og leger og hvis jeg er ved at blive kørt ned, så går jeg altid helt grassat, da det KUN kan være bilistens skyld. Og derefter brokker jeg mig på Facebook, Cykelgalleri, Hundegalleri, Kattegalleri, Kængurugalleri, Kanogalleri, Blomstergalleri og alle andre steder smiley

  • #59   29. aug 2011 haha René:D god pointe
    hey hey Marc, hvornår har jeg sagt at jeg var kongen af vejen? Derudover så skal vi da alle have lov at være der!
    Jeg kender ikke nogen der har spyttet på biler der kører sådan at de er ved at slå folk i hjel(selvom i egentlig fortjener en god stor rids hen ad døren som en huskeseddel.)
    Når man prøver at køre folk ned eller på anden måde skade dem så bør man også kunne tåle en langefinger i bakspejlet. Der er ingen færdselsregler der siger at vi ikke må befinde os på vejen, det har jeg politiets ord på. Men der er love om at man ikke må køre hasarderet.


  • #60   29. aug 2011 Kenneth A: Ja, jeg brokker mig altid. Laver faktisk aldrig andet... smiley

  • #61   29. aug 2011 Ninja du har fat i noget! smiley

  • #62   29. aug 2011 hvem fanden har nævnt at jeg prøver at køre folk ned?du nævner jeg er gud,men det er også bedre end konge som jeg fik skrevet.jeg kunne aldrig finde på at køre tæt eller noget på en cyklist,når de køre på vejen.men derfor er de ikke meget for at flytte sig.har oplevet mange gange at fingeren kommer op,når man overhaler og opdager en snotter på bilen når man kommer hjem.
    du eller andre kunne da godt prøve at ridse min bil,men så kan jeg love jer for at i ikke kommer til at cykle mere.det er dog det mest latterlige at ridse folks biler fordi vi bruger vejen.jeg kan heller ikke bare smide min bil op på cykelstien fordi i bruger min kørebane.


  • #63   29. aug 2011 Syntes der skal være plads til ryttercykler på vejen.

    NÅR der ikke er en cykel sti.
    Og pænt på en række.

    På cykel stien og i skoven. Giver man signal ved overhaling og fortager en sådan forsvarligt. Signal gives ved at ringe med sin klokke eller indtil det bliver lavet en i carbon, at råbe pænt og i en ordentlig tone "bagfra, højre om eller venstre om" og sikre sig at signalet er opfattet. Det er dit vores ansvar som "tung trafik".

    Man kan evt følge op med at hilse pænt på sine medtrafikanter smiley

    God tur smiley



  • #64   29. aug 2011 hehe, jeg har nu heller ikke tænkt mig at ridse nogens bil, men af og til fortjener i det sgu når i kører som i gør. Du må desværre dele kørebanen med andre end dig selv, træls men virkelighed at også andre har behov for den

  • #65   29. aug 2011 ja,det er iorden at benytte køre banen,hvis cykelstien slipper op.
    men stadig er det pisse kedeligt at ligge bag et felt som ikke samler sig eller rykker op på cykelstien,når den er der igen.kan ikke forsvare at ridse,spytte eller give fingeren til billisterne,for det er stadig dem der skal bruge kørebanen og som hovedregl ikke jer


  • #66   29. aug 2011 kan stadig ikke se hvorfor i ikke kan vente den smule det tager. Det tar jo ligeså lang tid at omrokere for os som det tager for jer at vente. Vi kan jo heller ikke køre så mange på en cykel stil både fordi en cykelsti snor sig som den gør og fordi der ofte er mange andre på den, så det ville skabe endnu mere farlige situationer.

  • #67   29. aug 2011 jeg har ligget bag en flok,da jeg skulle ud og have en is med familien og de gjorde da absolut intet for at lade mig komme forbi.de kiggede bagud med et stort smil på læberne og sked på mig.jeg valgte at dreje fra og nyde en is et andet sted end det planlagte.men det er sku belastende at man ikke altid kan komme forbi og det fleste er skide ligeglade,desværre.

  • #68   29. aug 2011 ok, det så heller ikke i orden, altså vi plejer hvis der er meget trafik at fylde noget mindre, og vi gør ikke nar af billisterne ved mindre de self. provokerer selv

  • #69   29. aug 2011 Der er flere herinde der skal læse færdselsloven, især delen som er skrevet specifikt for cykler...

    Daniel: Ja, når der ikke er cykelsti må du gerne være på vejen. Men man må ikke ligge 2 eller 3 ved siden af hinanden, medmindre der er plads til det. Og når bilerne dytter og ikke kan komme forbi en gruppe, så er det fordi der IKKE er plads til det. Dette står helt specifikt i paragraf 49 i færdselsloven:

    "Cykel må ikke føres ved siden af andet køretøj. Hvor der er tilstrækkelig plads hertil, må to cyklister dog køre ved siden af hinanden, hvis dette kan ske uden fare eller unødig ulempe. Gives der signal til overhaling, må cyklister ikke køre ved siden af hinanden, medmindre færdselsforholdene tillader eller nødvendiggør dette. Cykel med tre eller flere hjul må dog aldrig føres ved siden af anden cykel."

    Og så lige linket til hele stykket specifikt for cyklister: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=133981#K7

    Og så hele færdselsloven: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=133981


  • #70   29. aug 2011 ja,men det er desværre sjældent.at de flytter sig.jeg frygter sku den dag jeg ligger bag en flok og der er styrt og man ryger hen over dem i bilen.det er mig der skal side med en dårlige smag i munden resten af livet.

  • #71   29. aug 2011 anyway så er der jo normer, man må jo heller ikke køre over 80 på landevejen, og vi skal have reflekser og man bør ikke komme toiletpapiret i toilettet hehe, så jeg synes ikke der er hold nok i det, men uanset hvad så har folk forskellige holdninger, men alle der har prøvet at træne med i en cykelklub for racercyklister som lægger bare en lille smule kræfter i det. de vil opdage at det er nemmere sagt end gjort

  • #72   29. aug 2011 - at holde sig i en række til højre vel:D

  • #73   29. aug 2011 Kan ikke lige finde nogle steder at man skal køre på cykelsti? Kun at man skal holde yderst til højre på vognbane, som per definition er vej hvor der er plads til 4-hjulet køretøj... Så skal man faktisk køre på cykelstierne hvis ikke der er en påbudstavle?

  • #74   29. aug 2011 puha lang post. må erkende at jeg er mest enig i folk som Daniel H N. og jeg kan da sige at jeg selv har kørt en del bil, lastbil og sågar panseret mandskabsvogn (ved militæret der skal i prøve spejle. det er sku lige et ikke brugs venlig spejl.). og har sku aldrig haft noget problem ved at ligge bag en flok cykellister eller en traktor (som jo enlig mange gange køre langsommere end en racercykel.) jeg køre også på cykel og her er det både racer, MTB og bycykel. og har sku ikke de store problemer med at sige BAG FRA. når jeg vil om. det værste er at folk er så langsomme til at reager da de lige skal kigge sig tilbage før de begynder at trække ind. så det her jeg fundet en løsning på råb lidt tidligere og højre. så må de enten tage det som en sur tone.

    Tror mange af dem der er så sure over racer på vejen. er en flok dovne skider som ikke ved hvad det vil sige at kæmpe med alt hvad man har for at cykle 30-35 plus.
    Alle de bilister der ikke kan finde ud af at indfinde sig efter andre trafikanter, skulle sku tvinges til at benytte offentlig transport. så villede finde ud af at en cykel er en rar ting. (skide bilister der sviner min dejlige friske luft til så jeg skal indånde alt deres lorte CO_2,) (stemmer sku på det parti der vil afskaffe biler og få os tilbage til hestevognen)

    hvad angår de mange cykel lister ved siden af hinanden se nu de 30- 40 mennesker som en stor enhed i steder for 40 individualiteter det er præcis det samme med en flok soldater eller en bande på motorcykel. en enhed så er det også meget nemmer og hurtigere at komme om ved end hvis man skulle ligge halvt over i den modsatte bane for at overhale en lang cykel kø på 500-600 meter fordi de lå på en lang række. og skulle der komme en modkørende ved jeg da godt hvor den lange række af cykellister der var blevet overhalet ville havne. UPS UD MED DEM, DER KOMMER MODKØRENDE OG JEG SKAL SKU VÆRE HER:


  • #75   29. aug 2011 Cykel må ikke føres ved siden af andet køretøj. Hvor der er tilstrækkelig plads hertil, må to cyklister dog køre ved siden af hinanden, hvis dette kan ske uden fare eller unødig ulempe. Gives der signal til overhaling, må cyklister ikke køre ved siden af hinanden, medmindre færdselsforholdene tillader eller nødvendiggør dette. Cykel med tre eller flere hjul må dog aldrig føres ved siden af anden cykel."

    Efter hvad jeg kan læse, så gælder det sku da også for dem der er udklædte og med drikkedunks holder? Det virkede bar ik sådan nemlig


  • #76   29. aug 2011 jeg elsker når der kommer en ældre herre og skiger og hyler fordi det er en ret smal cykelsti her i værløse, som om han bare ikke må miste nogen fart overhovedet, og han tøffer rent faktisk afsted.. det er sjovt når de så er forbi en, og så de er langsomme, så man på MTB kan kører forbi dem igen og lige sige dytdyt på vejen og så ellers bare smile smiley

  • #78   30. aug 2011 De er egoister, deres bukser er alt for stramme og de ligner en flok spandex bøsser og så røv keder de sig..


  • #79   30. aug 2011 Peter s.

    Jeg kan din profil se at du er her for at 'lure og lære'
    Måske du sku starte på det med sproget.. Det ville du kunne få gavn af hvis du forsat ønsker at være på CG.


  • #80   30. aug 2011 alle kan vel have en dårlig dag, det var meget nemmere hvis vi alle var lidt mere overbærende og ikke så meget EGO.

  • #81   30. aug 2011 Peter S:

    Nu er cykeltøj jo rent faktisk det samme, om det så er til race eller mtb. Måske du burde købe dig et sæt for at se fordelene, i stedet for at køre rundt i dine udtrådte sneakers, og joggingbukser :-).


  • #82   30. aug 2011 Søren N: Så bliver du lige nødt til at læse færdselsloven igen... Her står det meget tydeligt:

    "Er der på vej anlagt særlige baner for forskellige færdselsarter, skal kørende benytte den bane, som er bestemt for færdsel med køretøj af den pågældende art."

    Det står i kapitel 4, paragraf 14.

    Men nu syntes jeg godtnok der er ved at gå hat og briller i den her diskussion. Det er ikke andet end folks personlige holdninger og personlige fortolkninger af færdselsloven som bliver diskuteret. Istedet for at forholde sig hvad der står skrevet sort på hvidt. Man kan være noget så uenig, men faktum er bare, at det sjældent hjælper og at man ligeså godt kan bruge sin energi på en masse andre ting...

    Ja, jeg kan godt finde det irriterende at en flok racercyklister ligger og fylder hele vejen indtil de lige får organiseret sig og trukket ind til siden. Men på den anden side syntes jeg også at det er fint at de ligger og måske fylder lidt for meget end hvad godt er. Mit liv går ikke i stå af den grund. Men det lader til at manges tilværelse bryder fuldstændigt sammen når de møder er flok racercyklister. Hvis der ikke skal mere til, så har jeg godtnok ondt af dem.

    Nogle bilister kan altså også være til gene på vejene...


  • #83   30. aug 2011 nicki.. tror bare problemet ligger i at begge parter har for stort ego.. Se på hvad der bliver skrevet! "Det handler og går ud over mig, mig, mig!"

  • #84   30. aug 2011 Tja, jeg kører MTB og er også irriteret over folk, der ikke kan finde ud af at køre i den rigtige side af vejen. Det burde ikke være så svært!

  • #85   30. aug 2011 Jeg oplever nu af det er billister som giver f-fingeren af os?
    Vi kører ligeså hurtigt som scootere og knallerter, så vi har også lov til at være her..

    Jeg forstår godt at folk bliver vrede over hvis man ikke "meddeler" at man kommer bagfra.


    C.


  • #86   30. aug 2011
    Hvis alle bare kørte efter forholdene, så var der ingen problemer, når der plads kan man jo sagtens drøne rundt på både vej og cykelsti uden at det genere nogen, men er der helt proppet må man jo bare køre efter forholdene, som jeg tidligere har skrevet tager jeg da også nogle gange 100-200 meter i den modsatte side på cykel, men da kun hvis der ikke er nogen andre cyklister, står altid af hvis der kommer nogle, det er jo mig der skal være opmærksom når det er mig der befinder mig på den forkerte side..


  • #88   30. aug 2011 Her sad man lige og savnede lidt underholdning og så leverer Stefan P da årets bedste indlæg. Tak for et godt grin.

    Det er fantastisk som du skriver alle andre er sure, mens dit eget sprog da slet ikke er aggresivt?
    Det er sjovt som du langer ud efter folk som du mener kører med hovedet under armen, mens du og din kæreste selv kører ulovligt?
    Og så ville du uden grund (ja, manden har ikke rørt din kæreste) have "smadret ham og hans cykel!" og selv, hvis han havde ramt hende, så er vold stadig ikke løsningen.

    Nu synes jeg du skal tage din kæreste med ud på en cykeltur, for det lyder virkelig som om du har brug for det.
    Du kan evt kigge her og få lidt hjælp: http://www.psykoweb.dk/Vrede_Raseri/Vrede1.htm

    Og så må jeg sige der er rigtig mange, rigtig sjove kommentarer jævnt fordelt gennem hele tråde. Fedt!


  • #89   30. aug 2011 Jakob L --> havde jeg ikke lige set, men det er ret vagt defineret... måske jeg bare igen ikke kigger ordentligt efter, men hvad skal der til for at det er en bane som er bestemt for en? Jeg springer godt nok tit over sådan nogle korte cykelstier så jeg ikke bliver kørt ned når jeg kører ud fra dem igen. Det sker tit inde i byen at bilister ikke orientere sig ordentligt, var ved at blive kørt ned af en højresvingende bil henover cykelbane i går...

  • William D
    William D Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #90   17. apr 2017 Jeg kan sagtens se hvad du mener! Har oplevet præcis det samme flere gange

Kommentér på:
Hvorfor er folk så sure?

Annonce