{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.164 visninger | Oprettet:

Reklamationsret på brugt cykel {{forumTopicSubject}}

Jeg købte for ca. 2 uger siden en brugt cykel fra et firma der også siger at de giver garanti på deres cykler (BB cykler i Viby Jylland, hvis det er relevant).
Jeg lagde mærke til at en af egerne var knækket. Jeg har ikke været ude for nogen uheld eller lignende, og er sikker på at egeren (egeret?) var knækket da jeg købte cyklen.
Jeg burde bare kunne gå til forhandleren og få cyklen repareret, ikke?
Vil dette ikke være dækket af min reklamationsret?
Skal jeg have noget bevis med for at cyklen var i stykker da jeg købte den? Det vil være ret svært.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reklamationsret på brugt cykel
  • #1   23. nov 2021 Da det er en brugt cykel, tror jeg det afhænger af, præcist hvad de har skrevet i deres handelsbetingelser. Men jeg har meget svært ved at forestille mig, at de ikke bare skifter egeren, hvis du kommer forbi med cyklen... Så hvis jeg var dig, ville jeg bare starte der (med en postitiv indstilling ;-)! smiley

  • #2   23. nov 2021 I forbrugerkøb har man som udgangspunkt 2 års reklamationsret, og den gælder også ved køb af brugt. Den fejl, du vil reklamere over, skal dog have været til stede på købstidspunktet. De første 6 måneder, er der omvendt bevisbyrde. De betyder, at sælgeren skal bevise, at fejlen ikke var til stede på købstidspunktet.

    Inden du "hiver" købeloven ned over sælger, vil jeg anbefale, at du følger rådet fra #1. Kontakt sælger med en positiv attitude, og forklar ham problemet.


  • #3   23. nov 2021 Hvis den var knækket da du købte cyklen, så har du jo købt den med den fejl.
    Men ellers enig med #1


  • #4   29. nov 2021 Personligt havde jeg bare fået skiftet den eger uden at lave noget nummer ud af det. Det koster så lidt at det bare ikke er balladen værd.
    En eger kan sagtens knække uden at man har været væltet eller kørt i et hul. Det er jo trods alt en brugt cykel.
    Og bøvle med at skulle bevise hvornår den er knækket... Det gad jeg virkelig ikke spilde min eller andres tid på.


Kommentér på:
Reklamationsret på brugt cykel

Annonce