{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.519 visninger | Oprettet:

Canyon Cykel Str. {{forumTopicSubject}}

Hej CG.

Jeg har netop købt en ny mtb 29" for første gang hos Canyon.

Jeg brugte deres bike sizeing program og den fortalte at jeg med en skridt længde på 85 cm skulle bruge en str. M (17,5 Tommer) (En Canyon str. L er 19")?

Jeg kan dog ud fra ordrebekræftelsen se at de har tilvalgt en frempind på 100mm fremfor 80mm, dette må være målt ud fra min arm længde.

Min tidligere cykel Scott Scale 60 var godt nok en 26" og str L, hvor mange tommer er jeg i tvivl om, og da den er solgt, kan jeg ikke få det målt.

Mit spørgsmål lyder på om der er forskel på stel str. om det er en 26" el. 29" samt om det er korrekt at, Canyon cykler er større i stellet end mange andre cykelmærker ? Har jeg valgt rigtigt, tror i?

Er der andre der har erfaring med Canyon Mountain bikes og deres størrelser hører jeg meget gerne fra jer.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Canyon Cykel Str.
  • #1   5. apr 2013 Tja kender ikke Canyon's str men det lyder ikke helt galt - selv har jeg en skr.lgd. på 92 cm og passer fint på min 19" trek Paragon 29'er
    Så mon ikke du med 7cm kortere ben passer fint til en cykel der er ca 6.5 cm lavere end min smiley

    Ps tillykke med cyklen... Den skal du nok blive glad for! Hvilken model har du købt


  • #2   5. apr 2013 Hej Poetsch.

    Tak for svaret, jeg tænker også at det nok skal gå, især med en længere frempind på, og virker det ikke, må jeg jo bare sætte en kortere på:)

    Jeg endte på en Grand Canyon AL 9.9 29" mest af alt pga. Terralogic gaflen og det budget jeg havde:)


Kommentér på:
Canyon Cykel Str.

Annonce