{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.786 visninger | Oprettet:

Kasper N
Kasper N
Tilmeldt:
3. sep 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

Spørgsmål omkring ny cykel. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har langt om længe fået købt mig en cykel.
Det blev en Trek 3500 True Blue V-Brake.

Den er rigtig flot, og jeg opretter også et par billeder med den.

Men nu hvor jeg har fået en cykel, så grubler jeg lidt over nogle ting.
Hvor ofte er det egentlig man skal smøre sin kæde? Og hvad anbefaler i til det?
Bremser skal vel først justeres, når de begynder at blive fjamske.


Jeg ser tit og ofte at folk lader deres cykler stå udendørs.
Vil levetiden på en cykel falde hvis den står udendørs?
Den kommer til at stå i læg, men den vil stadigvæk stå i kulde.
Og jeg tænker, at når vi kommer til de dage hvor der er minusgrader, vil cyklen så tage skade af det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål omkring ny cykel.
  • #1   1. okt 2013 Tillykke med din nye cykel.

    Den kan godt tåle frost, ikke noget problem i dette. Dog kan du godt få problemer med bremse og gear kabler i frostvejr hvis der er vand i kablerne efter en vask af cyklen.

    Men det problem vil du også få selvom den holder indendørs og så køre ud i frost vejr. Husker du at give dine kabler lidt olie ville du formindelig ikke få de problemer.

    Jeg smør min kæde efter vask af cykel, og den bliver vasket hver gang den har været brugt. Men hvis du skal bruge din cykel til hverdag, vasker du nok ikke hver gang du har været ude og køre smiley Så hvis du giver den lidt kæde olie en gang om ugen, ville jeg mene at det er ok. Og når du så vasker den, kan du bruge lidt tid på at rense kæden, og derefter smøre den.

    Hvad du skal bruge til dette, er der næsten lige så mange meninger om som der er brugere her på CG smiley Men kæde rens og kæde olie fra en cykelhandler eller T-hansen vil nok kunne gøre det. Bare du ikke vasker den med en højtryk renser så går det nok. Lejer mm har ikke godt af højtryk.

    Vejsalt kan cykler bare ikke særligt godt sammen med, så hvis du bruger den om vinteren så skal du nok være lidt ekstra sød ved den.

    Ta et kig på dine bremser af og til, og hold øje med om de sidder som de skal. Så kan du løbende stremme kablerne lidt op, i takt med at du slider klodserne.

    Håber du bliver glad for den.


  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #2   1. okt 2013 Tak for svaret smiley

    Det er min første cykel nogensinde, så har ikke så meget kendskab til de forskellige cykelkomponenter, men det kommer nok.




Kommentér på:
Spørgsmål omkring ny cykel.

Annonce