{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tubeless MTB
  • #2   16. jan 2009 Ja, det er også sådan jeg tænker om det.

    Nogle der allerede kører tubeless der vil dele lidt effaringer?


  • #3   16. jan 2009 Læs lidt på mtb.dk andreas der er tons vis a tråde om dette emne..

    Du kan sagtens købe et stans kit og bruge et alm dæk. Dog er det ikke alle dæk der egner sig til det.

    Dine Continental Speed King Supersonic egner sig ikke til dette da de er ret lette i forvejen selve karkassen på dækket er ikke så stiv som andre dæk. Derfor vil du køre dækket af fælgen under sving.

    Jeg ville personligt beholde speedking på og så køb et par lette latex slanger.



  • #4   16. jan 2009 Jeg er bare tændt på idéen om ikke at punkterer.. Kan jeg smide sealant i mine slanger istedet så? Mine supersonic slanger vejer 100gram. Ved ikke om der er noget at spare eller nogle fordele ved latex slanger?

    Smutter ind på mtb og læser en dag ved lejlighed, tak for hintet.


  • #5   16. jan 2009 Ja du kan sagtens vinde noget ved at hælde lidt latex i din slanger nu hvis du bare vil køre med din Continental dæk.

    Du spare ikke som sådan noget. da du jo putter mere i dækket.

    Latex størkner over et par måneder. så har du en latex slange med en masse latex i som du ikke kan bruge til så meget

    Hvis det var et UST dæk kunne du bruge en dejlig formiddag på at pille det ud af dækket smiley


  • #6   16. jan 2009 Det lyder ikke som om at du er fortaler for UST?

  • #7   16. jan 2009 Jeg har ikke hørt noget om at man skulle være garanteret punkterfri ture når man kører tubeless? Derimod punkterede Steen engang da han kørte tubeless...

  • #8   19. jan 2009 Ikke garanteret, men meget højere sikkerhed, lavere rullemodstand og bedre grip.

  • #9   19. jan 2009 man er jo aldrig garanteret at være punkter fri.

    Har selv punkterede på UST dæk. Men med latex i så blir det nemmere at kunne overleve en punktering man mister måske noget luft men det lapper sig selv. (forudsat at ens latex i dækket ikke er størknet)

    Jeg har kørt med Maxxis Larsson TT på min mavic SLR
    De var markant tungere ind hvad jeg har nu. Syns ikke jeg havde bedre grep (kørte om sommeren der var piv tørt)

    Ingen tvivl om at UST er godt i nogle situationer. Jeg har bare ikke oplevet det endnu smiley

    Jeg ville hellere have et lettere dæk/slange opsætning da det er noget lettere at skifte hvis man står på sporet. (pt har jeg ikke været punkterede i mere ind et halvt år)

    Ulempen ved latex slangerne er dog at de taber luft over tid. så med et par dages mellemrum skal der ny luft i.


  • #10   19. jan 2009 Bestilte alt til tubeless igår, så må vi se hvordan det bliver.

  • #11   19. jan 2009 Er punkteret af torne to gange inden for den sidste månede og det er lidt træls.. Der ville UST have reddet min røv.

  • #12   19. jan 2009 Har købt dette: http://www.cykelgear.dk/index.php?main_page=product_info&products_id=1730

    Overvejer noget Stans sealant på et tidspunkt. Nu må vi se.. Jeg tror jeg vil skrive lidt om projektet på et tidspunkt.


  • #13   10. feb 2009 Lad os høre hvordan det skrider frem for dig... et liv uden punkteringer, er et bedre liv smiley

  • #14   10. feb 2009 Han tog på ferie i går, så vi må nok vente et stykke tid på den tilbagemelding.

Kommentér på:
Tubeless MTB

Annonce