{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MTB Tubeless
  • #1   1. dec 2011 Ja ingen problem. Man skal have slange med, ellers så skal man gå hjem, hvis uheldet er ude. Man skal bare huske at stramme ventilen til tubeless med hånden, så man er sikker på at kunne få den af igen uden værktøj. smiley

  • #2   1. dec 2011 jeg har aldrig punkteret i den tid jeg har kørt tubless (5-6 år efterhånden)

    Køre selv med tubeless ready dæk et tubeless kit fra stans no tubes.
    Hvor der er lidt flydende latex i.

    De fleste ture har jeg faktisk ikke slange med. glemmer den somregl.


  • #3   1. dec 2011 Johan du behøver ikke at smide extra $$ efter et hjul for at kunne køre tubeless.
    Du kan få noget rim tape der kan konvertere de fleste fælge, så de kan køre tubeless.
    Webike har en rulle med 50m til 100.- spir.
    Har gjort det på DT swiss hjul og mavic hjul.


  • #4   1. dec 2011 Det lyder godt, det er jo nok 100-150 gram man kan smide på et sæt 29", plus man kan kører med lavere tryk.

  • #5   1. dec 2011 et stans no tubes kit vejer rimstrip små 70g pr stk og en alm slange til 29'er hjul vejer 150g. så skal du lige lægge 1-2 deciliter flydende latex

    og ja så er er der det med det lavere dæk tryk som er ganske dejligt at køre med smiley


  • #6   1. dec 2011 Hvad er fordelene ved en rimstrip frem for rimtape? Rimtape må da være noget lettere?

  • #7   1. dec 2011 Med nogle fælge skal du bruge begge dele.

    Jeg ville kigge på feks american classic hjulene. De er ret fede vejer 1600g og skal ikke bruge rimstrip


  • #8   2. dec 2011 undskyld sidespringet
    er der nogen der kan sige noget om holdbarheden af AC 29 hjulene
    skal bruges til alt fra XC til hyggeturer og let trail af en rytter på 88kg + grej


  • #9   2. dec 2011 nope de skulle være rigtig holdbare..

    Også derfor jeg selv kigger på dem...

    evt stans arch EX fælgen. den nye opdateret Arch fælg.


  • #10   2. dec 2011 Sidder og ser UCI mtb cup og undre mig over hvorfor profferne ikke bruger tubeless/latex setup. Flere har punkteringer under løbene. Jeg er meget glad for mit tubeless latex setup.

  • #11   2. dec 2011 de fleste køre tubeless og tubular. men de køre med så lidt latex i at der ikke skal voldsomt meget til at får det til at punktere.... Somregl køre de med så lidt så det kun lige holder tæt. En del af dem der punkterede i år kørte turbular.

    man skal aldrig samligne hvad proff'erne gør med hvad en alm mtb'er gør smiley De kan lave de mest underlige kompromis for at opnå en lettere cykel osv.


Kommentér på:
MTB Tubeless

Annonce