{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.285 visninger | Oprettet:

26 eller 29" {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg købte en specialized rockhopper comp 26" for et års tid siden, og er blevet total bidt af at drøne rundt i skoven..

Jeg har fået et rigtig godt tilbud på en specialized epic 26" (full suspention)
mange af de nye modeller bliver jo næsten kun lavet i 29", hvor stor er forskellen?

Det jeg kender til forskellen er, man kan hurtigere dreje på en 26" og 29" skulle man have bedre greb..

Hvad mener i, fordele og ulemper?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 700 kr.
  • slå græsset - Akut 700 kr.
  • udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Grillreperation 400 kr.
  • Fill gas boiler/gasfyr with water - showing low water pressure 999 kr.
  • Elektriker 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  26 eller 29"
  • #1   10. apr 2012 Jeg har absolut ikke fortrudt min 29er.. Jeg købte sidste år, lige inden det eksploderede.. Du ruller generelt hurtigere.. jeg har ikke oplevet at den virker kluntet.. Det er fedt moment i.. når du først har fart på kommer du nemt over alt.. Smut ned i en butik og prøv med det samme..

• #2   10. apr 2012 Ja,meteor da jeg vil prøve og låne en, og så tage den derfra.. smiley

• #4   10. apr 2012 Evil p
    Har du prøver en 29'er? Og hvorfor 26? smiley

• #6   10. apr 2012 Oki, er godt nok lidt lun på den 26'er, men nok mest fordi den er til en god pris, men det ville stadig være træls hvis man ville fortryde det, og havene 29'er istedet for smiley
    Men jeg må hellere komme ud og prøve en 29'er, og finde ud af hvad jeg selv syntes smiley

• #7   11. apr 2012 29" er en fin cykel men til små tekniske ruter, med en del små skarpe sving, og hurtige accelerationer, vil 26" nok være det bedste valg, den konklusion kom et af SCOTT world teams også til da de lavede en test 26" vs 29" men de mener også at 29" vil blive set mere og mere i MTB maraton løb, da er de simpelthen nok et bedre valg

• #8   11. apr 2012 Michael K> Det er rigtig mange herinde på CG som har sat deres næsten helt nye cykler til salg fordi de er faldet for 29er.. og ja, det ville da være ærgeligt at fortryde senere... Det koster intet at prøve en... Du kan forresten og leje en over weekenden i flere butikker.. OBS. Verdensmester Jaroslav Kulhavy kører 29er.. http://bikemagic.com/gear/pro-bikes-hardtails-dominate-olympic-test-event.html

• #10   11. apr 2012 "We're still testing the 27.5in and we have no commitment yet of bringing it to production,"
    Det er lidt svært at forholde sig til når man tænker på hvor svært det var at få gang i 29er... og især når Michael står med valget lige nu..

OBS. Jeg siger ikke alle skal køre 29er.. Jeg skriver bare min mening og erfaringer. Hvis man synes er 26" stadig er "the shit". Så er det jo bare det man skal vælge.. Men hvis man skal ud og investere mellem 10-20K.. Så skal man da lige kigge sig omkring.. Det er bare min mening.

• #11   11. apr 2012 Prøv det ene, prøv det andet.

Det der føles bedst det skal du vælge.

• #12   9. aug 2012 stod jeg og skulle købe eller bygge en bike nu ville jeg også ryge på en 29" har sku snart hørt så meget godt om dem at jeg ville prøve..

Mht til 27,5" er der en del hjulsæt og samleset allerede , så der er altså gang i 27,5"
    lurer en del på om der er plads på min bike til sådan et sæt nemlig.. smiley

Kommentér på:
26 eller 29"

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce