{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.313 visninger | Oprettet:

Shimano bagskifter {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg står og mangler en Shimano Exage 500 Ex bagskifter til min gamle Centurion racer. Det er med gammeldags "friction shifting" og 7 speed.

Men lige nu er der ikke nogen til salg på ebay, så jeg vil høre hvilke andre bagskiftere der kan passe på?
Jeg har læst at 105 kan køre 7 speed, passer den på?
Sebastian

http://cgi.ebay.com/Shimano-105-Double-Rear-Derailleur-RD-1056_W0QQitemZ160381247296QQcmdZViewItemQQptZCycling_Parts_Accessories?hash=item2557779f40#ht_816wt_1165


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shimano bagskifter
  • #1   25. nov 2009 Først og fremmest: Velkommen til sitet.
    Dernæst:
    Bagskifteren er jo i sig selv ikke indexeret så f.eks en 105 burde sagtens kunne klare downtube "friction shifting". Tjek dog at størrelsen på skifteren passer med det antal tænder den skal kunne skifte.


  • #2   25. nov 2009 Jamen mange tak.
    Hvad mener du med at den ikke er indexeret?
    Hvilken skifter skal jeg købe hvis jeg vil have en ny? Ex 500 er ikke til at få mere, men der må være noget nyt der også passer på?


  • #3   25. nov 2009 Hvilke greb skifter du med? Er det downtube shifters og jeg går ud fra de ikke er indexseret(?)

  • #4   25. nov 2009 Det jeg mente med at bagskifteren ikke er indexeret er, at i 105 serien (og de andre "nye") er det skiftegrebene som er indexeret således at et "klik" hiver tilpas meget i gearkablet til at det flytter bagskifteren nok til at denne skifter kæden til et andet tandhjul på kassetten. På gamle skiftegreb, der ikke er indexeret skal man selv finde den rette mængde træk i gearkablet for at foretage skiftet. Jeg går ud fra at du har den sidstnævnte konfiguration?
    En bagskifter er således ikke indexeret, den reagerer bare på det kabeltræk man påfører den. Således går jeg ud fra, at de fleste bagskiftere vil kunne bruges på din cykel - men jeg er ikke helt sikker. (prøv at google det)


  • #5   25. nov 2009 Så er den indexeret, den har nogle klik/hakker i skifteren

  • #6   27. nov 2009 Jeg tror at jeg har en bagskifter og muligvis et par Shimano RSX STI 7 speed bremsegreb.
    Mvh. Kim


Kommentér på:
Shimano bagskifter

Annonce