{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.957 visninger | Oprettet:

Bremser hakker og ryster {{forumTopicSubject}}

Hej alle kloge mennesker smiley

Jeg har fået en Cube Acid ca. 4 måneder siden men er først rigtig begyndt at køre på den nu her.

Jeg har ikke være særlig begejstret for mine "Hayes Stroke Ryde" bl.a. pga. mangel på bremseeffekt men ud over det har de været ok - indtil i går!

De begyndte at ryste og ruske i gaffel og styr når jeg bremsede hårdt ned. Jeg tjekkede forumet for lignende problemer og gjorde følgende.

1. Sleb klodsernes skarpe kanter (For og bagkant)
2. Rensede både klodser og skive med isopropylalkohol

Efter behandlingen var det så godt som væk men da jeg nåede ned i byen i morges var det der igen! Distancen er 3 km ned af bakke så der bremses rimelig kraftigt ind imellem. Jeg skulle bare mene at de burde kunne holde til at blive brugt.

Nogen gode ideer ud over samme procedure en gang til eller købe helt nye bremser?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremser hakker og ryster
  • #1   23. mar 2011 Er det standard skiver du har på? og ikke nogle vægt knepper skiver??

Har du prøvet at centrere kaliberne??

dvs. løsne de 2 bolte der holder kaliberen på plads. drej hjulet rundt og så tryk bremse grebet ind, og hold det inde mens du strammer de 2 kaliber bolte...

gør det for og bag...

• #2   23. mar 2011 Slør i kronrøret?

• #3   23. mar 2011 De er helt standard - Jeg vil gerne ha haft en 180 mm skive på i front i stedet for den 160 mm som sidder der nu. Tror dog ikke længere det er nogen god ide!

Jo - det glemte jeg at sige. Centrerede dem også da jeg kunne se at den ene klods var mere slidt end den anden.

Kan det være min forgaffel der er slør i? Det er jo lidt svært at vide om det er i gaflen den gir sig eller bremsen.

• #4   23. mar 2011 du står med din cykel. hold forbremsen inden.

ryk lidt frem og tilbage i styret, ikke så dækket skrider selvøflgelig.

Der vil du kunne mærke om der er slør i styrefittings/kronrør

• #5   23. mar 2011 Det har jeg lige prøvet men er lidt i tvivl. Jeg har låst forgaflen med poploc og rokker lidt frem og tilbage. Jeg vil ikke sige at det er decideret slør men synes heller ikke det er helt stramt - jeg har prøvet at stramme toppen men det virker ikke som om det hjalp noget.

• #6   23. mar 2011 at spænde top bolten, så skal du først løsne de bolte på frempinden.

Husk du må ikke voldspænde din topcap, så smadre du lejerne og så har du først rigtig slør smiley

• #7   23. mar 2011 Præcis - det gjorde jeg også smiley

Tror ikke det er gaflen. Jeg er overbevist om at det er de vamle bremser. De fungerede jo fint efter jeg havde slebet dem men hvis de så er slidt flade i enderne igen opstår problemet jo på ny...

Tror bare jeg bliver træt af at skulle slibe dem efter hver cykeltur smiley

• #8   23. mar 2011 Jeg havde samme problem med mine Avid Juicy 3. Det viste sig at den ene kaliber i bremsen havde sat sig, det forklarer også meget godt at dine klodser er slidt forskelligt...

• #9   23. mar 2011 Okay det var selvfølgelig også en mulighed. Må lige prøve at tjekke bremsecylinderet. Der kunne jo godt være kommet noget snavs i.

Det underlige er bare at når jeg renser klodserne så går det helt i sig selv igen og efter lidt hårde opbremsninger så er det back to square one.

Jeg har taget et par billeder af klodserne (frækt). Er der noget galt med dem?
    http://cykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4385

• #10   23. mar 2011 jeg havde problemmet med min gamle racer...
    gaflen rystede/vibrerede og det samme gjorde det helt oppe i styret.
    fandt ud af at flægen var ujævn nogle steder på bremsefladen, jeg tog en mini fil og sandpapir og slæb ujævnheden ud.

er din skive skæv/ujævn/svinger i tykkelsen ?

Kommentér på:
Bremser hakker og ryster

Annonce