Bremser hakker og ryster {{forumTopicSubject}}
Hej alle kloge mennesker
Jeg har fået en Cube Acid ca. 4 måneder siden men er først rigtig begyndt at køre på den nu her.
Jeg har ikke være særlig begejstret for mine "Hayes Stroke Ryde" bl.a. pga. mangel på bremseeffekt men ud over det har de været ok - indtil i går!
De begyndte at ryste og ruske i gaffel og styr når jeg bremsede hårdt ned. Jeg tjekkede forumet for lignende problemer og gjorde følgende.
1. Sleb klodsernes skarpe kanter (For og bagkant)
2. Rensede både klodser og skive med isopropylalkohol
Efter behandlingen var det så godt som væk men da jeg nåede ned i byen i morges var det der igen! Distancen er 3 km ned af bakke så der bremses rimelig kraftigt ind imellem. Jeg skulle bare mene at de burde kunne holde til at blive brugt.
Nogen gode ideer ud over samme procedure en gang til eller købe helt nye bremser?
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
Har du prøvet at centrere kaliberne??
dvs. løsne de 2 bolte der holder kaliberen på plads. drej hjulet rundt og så tryk bremse grebet ind, og hold det inde mens du strammer de 2 kaliber bolte...
gør det for og bag...
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 368
nov 2010
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 11 Svar: 36
Jo - det glemte jeg at sige. Centrerede dem også da jeg kunne se at den ene klods var mere slidt end den anden.
Kan det være min forgaffel der er slør i? Det er jo lidt svært at vide om det er i gaflen den gir sig eller bremsen.
feb 2008
ryk lidt frem og tilbage i styret, ikke så dækket skrider selvøflgelig.
Der vil du kunne mærke om der er slør i styrefittings/kronrør
nov 2010
feb 2008
Husk du må ikke voldspænde din topcap, så smadre du lejerne og så har du først rigtig slør
nov 2010
Tror ikke det er gaflen. Jeg er overbevist om at det er de vamle bremser. De fungerede jo fint efter jeg havde slebet dem men hvis de så er slidt flade i enderne igen opstår problemet jo på ny...
Tror bare jeg bliver træt af at skulle slibe dem efter hver cykeltur
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 2 Emner: 15 Svar: 214
nov 2010
Det underlige er bare at når jeg renser klodserne så går det helt i sig selv igen og efter lidt hårde opbremsninger så er det back to square one.
Jeg har taget et par billeder af klodserne (frækt). Er der noget galt med dem?
http://cykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4385
jan 2009
Følger: 33 Følgere: 44 Cykler: 1 Emner: 25 Svar: 2.370
gaflen rystede/vibrerede og det samme gjorde det helt oppe i styret.
fandt ud af at flægen var ujævn nogle steder på bremsefladen, jeg tog en mini fil og sandpapir og slæb ujævnheden ud.
er din skive skæv/ujævn/svinger i tykkelsen ?
Bremser hakker og ryster