{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.182 visninger | Oprettet:

Nicolaj W
Nicolaj W
Tilmeldt:
25. jul 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Gear problemer {{forumTopicSubject}}

Goddag med jer cykel nørder smiley
Jeg har fået et problem med min cykel (SCO Supreme, hvid).
Den driller lidt ved gear systemet? Den hakker, som om, at den ikke er komme ordentligt i gear. Jeg tænker, om det kan have noget og gøre med de tre små skruer der sidder på gear systemet. Hvis ja, kan i så forklare, hvordan de skal sidde?
Håber i kan hjælpe! smiley
-Nicolaj Wilhelmsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gear problemer
  • #1   25. jul 2012 De to skruer der er ved siden af hinanden er kun beregnet til at justere hvornår bagskifter skal stoppe i ydreposition og den tredie du omtaler er beregnet til at justere afstand mellem øverste pulley hjul og kransen.

    Har du problemer i alle gear så er det ikke noget af det, det lyder mere som et kabel der trænger til at blive smurt og spændt en smule op men kæde og krans kan også være slidt og det giver samme bøvl... droppet som bagskifter sidder på kan også ha fået et slag så det er lidt skævt (kan rettes).


  • Nicolaj W
    Nicolaj W Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   25. jul 2012 Hej Carsten! Jeg har været ude og tjekke om det hele sidder fint. Det ser ud til, at alle tre skruer er kommet helt i bund.. Det mindes jeg ikke, at de skal være? Det er kun enkelte gear den vil køre pænt. Og oppe ved styret, kan jeg se, at tallene ikke passer helt ind, og det kan vil have noget med kablet? Hvor skal det smøres henne?

    -Ind til videre, mange tak for hjælpen smiley


  • #3   25. jul 2012 Har du mulighed for at hænge cyklen op ?

    Hvis du har så prøv at køre rundt med pedalarmen og skub bagskifter op mod den store klinge (bagpå) og kan den komme derop og ikke længere så er det som det skal være.

    Der hvor der ofte er problemer med mangel på smøring er den lille stump gearstrømpe omme ved bagskifter men er man igang med at smøre så klare man det hele.

    Hvis du har mulighed for at tage baghjul af så gør det så kan du løsne kabel ved at skubbe bagskifter ind og kabel bliver løst, det gør at du kan trække kabel og strømpe fri fra stellet (der er en lille revne i den holder på stellet som styre kabel).

    Er det fri så trækker du strømpen væk fra det sted den normalt er og rengøre det og giver det så lidt teflonolie men der kan også bruges fedt men så skal der masseres kabel og strømpe så det ikke kommer til at virke modsat af det egentlig skulle.


  • Nicolaj W
    Nicolaj W Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   25. jul 2012 Bagskifter er den nederste del ved gear systemet ikke?
    Den store kline foran ved pedalerne, eller den bagved?


  • Nicolaj W
    Nicolaj W Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   25. jul 2012 Kan sige, at det er blevet lidt bedre ! Den lyder fint i de lave gear, nu kun lidt problemer i gear 6-7 smiley

Kommentér på:
Gear problemer

Annonce