{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

Mikkel H
Mikkel H
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Problem med leje aksel på fully {{forumTopicSubject}}

Hej CG

Jeg har et problem med min Gary Fisher fully. Det store leje mellem ramme og bagsvinger har sat sig fast. Jeg har skruet møtrikken af og prøvet at banke akslen ud, men det er umuligt.

Nogen der har en idé til hvordan jeg får den ud, uden at ødelægge ramme og bagsvinger?

Har ikke rigtig adgang til noget aftrækker-værktøj.

Alle input er velkomne.

Link til fotoalbum med billeder: http://www.cykelgalleri.dk/fotoalbum/cykelbygning/5634-gary_fisher_fully___problem_med_lejeaksel?status=2

Mvh Mikkel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problem med leje aksel på fully
  • #1   29. okt 2012 ja, til mekaniker....

• #2   29. okt 2012 du kan godt selv banke den ud.du skal bare have noget modhold på bagsiden af akslen(evt en stor top)har selv lige gjort det på min egen trek.
    det er selve lejet der er groet fast på akslen.husk at bruge en bolsje hammer og ikke en alm hammer.

• Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    apr 2007

#3   29. okt 2012 Har lagt den i noget wd40 for at det kan trænge ind og evt smøre lidt. Når den har lagt noget tid prøver jeg at banke lidt igen, måske med noget varme på. Hvis ikke det virker, så må den til cykelsmeden.

Tak for svar.

• #4   29. okt 2012 Glem varme og glem wd40
    Medmindre du har et rigtigt ilt og gassæt og ved hvordan du skal bruge det, så lad være. Hvis du ikke har varme nok på, varmer du bare alt uden om op også og så risikerer du at smadre stel og det hele.. Banker du på akslen er chancen for, at du vejner den rigtig god og så kan du glemme at få den ud, uden og skære den over..
    Hvad wd40 angår så er det vældig godt til at smøre en lås med og den slags, men hvis det sidder fast skal du ha fat i HHS 2000 eller lign.
    Til mekaniker, det er det eneste rigtige.. Det er ikke sagt for at være en sur gammel bedrevidende mand, men erfaring fra 20 års mekanikerliv.. Dermed skal det ikke være sagt at det du har gang i er dødsdømt, men det er satme surt at stå bagefter med et smadret stel eller en kæmpe regning fra cykelsmeden ford han har måtte bruge meget mere tid på at rette dine fejl.. smiley

• #5   29. okt 2012 man skal da være godt dum,hvis man ødelægger akslen med en bolsje hammer.
    har sku slået mange aklser ud på den måde jeg siger med et modhold på bagsiden,evt en top.
    cykel mekanikeren vil med garanti gøre det samme

• #6   29. okt 2012 Ja det er rigtigt, en bolsjehammer er det rigtige hvis man ikke har en med stålkugler i

• bjarne S
    bjarne S Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 55
    #7   3. nov 2012 et ORDENTLIG modhold, så du har helt styr på både stel og det du bruger som modhold, find en længere boldt som passer i gevindet på aluakslen, (der kan fåes en ny aksel med lejer til hvis den skulle gå til) brug en hammer med noget vægt i, så bare en tør hård hug på bolten, det gik uden problemer ved den jeg lavede.

• Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    apr 2007

#8   4. nov 2012 Tjek fotoalbum, problemet er løst smiley

• bjarne S
    bjarne S Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 55
    #9   4. nov 2012 sådan, hvor vanskelig kan det være.

Kommentér på:
Problem med leje aksel på fully

Annonce