{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.288 visninger | Oprettet:

Charlie C
Charlie C
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13

Justering af gear efter hjulskift {{forumTopicSubject}}

Jeg har skiftet mine DT Swiss hjul (10sp) ud med et sæt Fulcrum Racing Quattro (11sp) og er i den forbindelse støt på et par udfordringer.

Jeg har købt en ny 10sp Ultegra kassette. Der medfølger en 1mm spacer og til baghjulet medfølger en 1,8mm spacer. Skal begge spacere monteres? Jeg har prøvet kun med 1,8mm spacer og med begge spacere - men jeg kan simpelthen ikke få justeret gearene, så det kører tilfredsstillende.

Jeg har efterhånden set en del videoer igennem på Youtube, som beskriver gearjusteringsprocessen og har prøvet flere forskellige fremgangsmåder, men det ender aldrig rigtig godt.

Jeg er på nippet til at smide den forbi den lokale cykelsmed - men det lærer jeg ikke noget af.

Hvis der skulle være en venlig sjæl, som vil give den et skud (og lære fra sig), så er jeg fra 2680 Solrød Strand. Og jeg har reparationsstander.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Justering af gear efter hjulskift
  • #1   16. maj 2013 synes du skal hoppe ned til ham cykelhandleren på strandvejen. han kan nok godt hjælpe dig;)

• #2   16. maj 2013 venligt indlæg, håber du finder en der kan hjælpe dig.

• #3   16. maj 2013 går udfra du også har smidt en ny kæde på? da den oftes skiftes sammen med kassetten

• Charlie C
    Charlie C Tilmeldt:
    aug 2011

#4   16. maj 2013 Kæden er ikke slidt (har målt den) og den er rengjort, så ingen stive led heller, men har en ny liggende. Jeg tror dog ikke, at det umiddelbart løser mit problem. Cykelsmeden bliver løsningen, hvis jeg ikke på anden vis får det løst senest lørdag.

• Charlie C
    Charlie C Tilmeldt:
    aug 2011

#5   16. maj 2013 Jeg synes, jeg har styr på High og Low limit skruerne, det er mere kabelspændingen der driller. Jeg starter fra højeste gear og arbejder mig op ad klingen og går hele tiden ned igen for at kontrollere, at skiftene virker hele vejen op. Når jeg når laveste gear og ned ad kassetten igen, så er spændingen på kablet for stram. Jeg løsner indtil den falder ned på næste klinge og kan gå hele kassetten igennem fra top til bund (lavest til højeste gear). Når jeg så prøver hele kassetten fra bund til top (højeste til laveste gear) igen, så mangler der igen spænding på kablet. Jeg er nået dertil, hvor kun de to midterste tandhjul på kassetten driller, men kan simpelthen ikke komme videre derfra.

Jeg stod og rodede med det i 2½ i går aftes uden at det lykkedes. Det var MEGET frustrerende. Jeg vil helst undgå at køre til cykelsmed med den (ikke pga. prisen) - jeg vil gerne lære det selv.

• #6   16. maj 2013 Start helt forfra! Også med high low limit.

Tjek lige at hjulet er monteret ordenligt, dvs. Stil cyklen på gulvet og spøndt hjulet efter. Hvis det er monteret imens cyklen hang i standen kan det nemt sidde skævt og din fejl lyder lidt som sådan.

• Charlie C
    Charlie C Tilmeldt:
    aug 2011

#7   16. maj 2013 Jeg har monteret hjulet mens cyklen var på gulvet og jeg retter high og low limit til hver gang jeg starter forfra. Jeg har læst lidt på nettet og er måske lidt ude i, at min gear hanger (hvis der da sidder sådan en) er skæv. I hvert fald husker jeg, at mit øverste og nederste pulleyhjul ikke var i lod, som her: http://gearmechhanger.com/WebRoot/Namesco/Shops/950001649/MediaGallery/correct_size_3.jpg

• #8   16. maj 2013 Gear hanger er dit drop out. Den som bagskifteren er monteret på

• Charlie C
    Charlie C Tilmeldt:
    aug 2011

#9   16. maj 2013 Ja det er jeg med på, men hvis den er bøjet, vil de to pulleyhjul også stå forskudt. Har dog lige tjekket den efter jeg er kommet hjem og det ser ud til at være fint, så heller ikke der balladen er.

Kommentér på:
Justering af gear efter hjulskift

Annonce