{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.498 visninger | Oprettet:

Apollon
Apollon Hjælpe-administrator

Tilmeldt:
2. mar 2013
Følger: 9 Følgere: 47 Cykler: 6 Emner: 38 Svar: 346

Opgradering af bremser? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle smiley

jeg føler at når jeg tager lange ned kørelser, så mister jeg bremse effekten/styrken efter 30m, (nogle gange før) og føler jeg mister min bremse kontrol. så det bliver enten blok eller intet..

jeg har lige pt Shimano M-445 skive bremser på min scott ifg, Shimano er det rank 10 ud af 13 i deres kvalitet rank liste..

og overvejer at udskifte dem til Shimano XT M-785 med ice Rotor skiver. ifg. Shimano ligger XT i deres rank 3, ud af 13..

Spørgsmålet er så. er det 1800,- værd? vil jeg opleve mere kontrol på længere strækninger? og hvad er jeres generalle indtryk af dem?

skal lige siges at jeg planlægger en tur til harzen inden for en måned tid, og her vil bremserne nok komme på prøve?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opgradering af bremser?
  • #1   1. maj 2014 At skifte til fra m445 til xt er helt sikkert en mærkbar forskel, det svare til at skifte fra en alm. bil til en ferrari, men om det er hele 1800,- kan jeg ikke svare på. Hvis ikke du synes midlerne rækker, så kan du gå en størrelse op i bremseskiver (160 --> 180, 180 --> 203 mm.) og skifte bremseklodser til f.eks. organiske klodser (Det plejer at være den mest effektive.)

    /Kasper N.


  • Apollon
    Apollon Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 9 Følgere: 47 Cykler: 6 Emner: 38 Svar: 346
    #4   1. maj 2014 @Kasper

    Midlerne er ikke problemet, bare gider ikke ofre en go sjat moneter, hvis så effekten ikke er stor smiley

    SLX er et godt alternativ, men kan nu godt lide den justerings mulighed, som XT giver.

    @TS:
    Ikke dårligt det du fandt der smiley 1120,- er ikke meget....


  • Apollon
    Apollon Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 9 Følgere: 47 Cykler: 6 Emner: 38 Svar: 346
    #5   1. maj 2014 TS: med dine priser bliver det

    1.633,5DKK

    Danske priser (cykelpartner)
    1866..

    så altså 233kr billiger..

    hvad så med garanti? har ikke handlet med bike-componets før?


Kommentér på:
Opgradering af bremser?

Annonce