{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  max puls på 183 kan de passe??
  • #1   13. sep 2011 Hvor gammel er du ?
    Hvor god form er du i ?
    Er der hjertesygdomme i famillien ?
    Det er meget svært at sige om det kan passe eller ej

• #2   13. sep 2011 Det er jo meget individuelt - din alder ville dog kaste lidt lys på det smiley

• #3   13. sep 2011 185 er en lav max puls... Du skulle gerne op omkring 200.

• #4   13. sep 2011 Du kan ikke sige hvad han skal op omkring Andreas, da du ikke kender hans alder..

• #5   13. sep 2011 min alder er 25. og jeg cykler mtb 10-12 timer om ugen.

• #6   13. sep 2011 jeg forstår heller ikke den ikker højere. jeg har haft pulsur på til spinning hele vinteren. og der var den ikke over de 185 på noget tidspunt. uanset hvor meget max puls træning vi kørte.

• #7   13. sep 2011 Jeg står i lidt samme situation, så er lige med på en lytter smiley Jeg er 21 og min max puls er omtrent det samme. Jeg er dog kun motionist smiley

• #8   13. sep 2011 Det er stort set umuligt at opnå max puls på en cykel. Skal du finde din max puls, så er det på med løbeskoene

• #9   13. sep 2011 I øvrigt har din max puls intet med din form at gøre. Det er primært din alder.

• #10   13. sep 2011 Hey!
    -Max puls er individuelt! jeg har selv en på 188 og jeg er 15 år!
    Kender flere på min egen alder der har en på 175 eller der under, det er helt normalt

• #11   13. sep 2011 Jeg kørte intervaller her i weekenden. Ramte en puls, som lå på 104 % af hvad computeren var min max. puls.. Som hovedregel plejer man at sige 210 bpm - din alder, i dit tilfælde: 220 bpm - 25 år = 195 Mbpm. Og Sigma Data Center siger at din max puls vil blive 193 bpm.

Så hvorfor din ikke er som det normale kan være svært at svare på.. - Men så galt er det jo overhovedet ikke.. Du er 10 slag fra!

• #12   13. sep 2011 Rettelse: Selvfølgelig 220 bpm

• #13   13. sep 2011 min træner siger man skal tage sin max puls i det man udøver. cykler du så er det på en hometrainer med cyklen og så tage pulsen der. for du skal jo træne dine pulszoner i det du udøver. du vil aldrig komme til at ligge i de rigtige zoner hvis du måler den i løb og så cykler. nu er du jo også tri ikke Jesper s?

• #14   13. sep 2011 Rene din max puls er der ikke noget i vejen med, hvis du har givet dig 100% så er din max puls det den nu er.

• #15   13. sep 2011 Andreas har ret. Din max. puls har som skrevet, et sted den gerne skulle ligge omkring. Hvis din ikke ligger der, så er det som du får bare din max puls.

Det er kan sagtens passe ;-).

• #16   13. sep 2011 det er også meget forskelligt om det er på hometrainer eller ude jeg kan kun få min puls højt op inden for. 197

• #17   13. sep 2011 Du har helt ret, Rene. Jeg dyrker tri og den max puls jeg snakker om er den fysiologiske max puls - altså hvad kan du maksimalt presse dig til. 220-alder gælder som en tommelfinger regel til at finde din max puls.

• #18   13. sep 2011 Max Puls er INDIVIDUEL!!!!!
    Den er afhængig af din fysik, og i minimal grad fysisk form og træningstilstand.
    Jeg er selv 36, og har en max omkring 178, og er dermed faldet fra max på 188 da jeg var 18år. Hvilepuls svinger imellem 29 og 38. Den er tilgengæld afhængig af træningstilstand OG restitutionsniveau/ kroppens generelle infektionsniveau osv.
    Iøvrigt vil du opdage at du har forskellig max puls i forskellige aktiviteter.
    Løb vil formodentligt kunne presse din puls højere op, men det vil være misvisende at bruge det i sammenhæng med et træningsprogram. Så brug din specifikke max puls i den specifikke træning.
    Og et lille grynt.... GLEM alt om 220-alder, og lær lidt om kroppen istedet. Det er din krop der skal præstere, så derfor er det interessant at se hvilke faktore der kan justeres på. Eksemplet er at en meget stor procentdel vil kunne spise sig til en præstationsstigning med den rigtige kost. Også uden træning. Og iøvrigt vigtigst af alt: træning gør dig ikke bedre, det er restitutionen der forbedrer din fysik.

• #19   13. sep 2011 Nicolaj N
    har du nogle råd til kosten?

jeg har skrevet om det mange gange og der er ikke kommet nogle helt klare retninger. jeg spiser:

kl. 6.45
    50 g ruggryn med nødder rosiner og mælk.

kl. 7 går på job

kl. 10
    2 skiver røgbrød med hamburgerryg

kl. 12
    1 stk fugt
    1 stk protienbar

kl. 14
    kylling med grønt
    eller 2 skiver rygbrød med fiskepålæg

kl. 16 går hjem fra job

kl. 16.30
    1 stk frugt
    evt nødder og rosiner

kl. 16.30 træning
    efter træning
    1 shake protien

kl. 1900
    kylling grønt og fuldkornspasta

kl. 20-23
    lidt frugt nødder eller rosiner

drikker godt med vand hele dagen.

nogle tips til forbedringer

• #20   13. sep 2011 kan ikke være mere enig med pulssnak Nicolaj N
    Rene S man kan sagtens lave et træningsprogram efter pulssoner, men det bedste er og bruge en Watt-måler, så ved du præcist hvor hård du træner hele tiden, og det vil sige du overtræner ikke kroppen mellem dine træningspas, hvis du overtræner i træningspassene når du ikke og restituere (og det er her kroppen bliver stærkere) til næste træningspas det vil sige man starter sin træning op med trætte ben og får kun 60% kvalitet ind i træningen den dag.
    det gælder om ikke og træne hårdre end man er frisk til næste træning hele tiden, det er sådan man skal træne på den lange bane.

• #21   13. sep 2011 Jeg synes det lyder voldsomt med en hvilepuls på 41, det er ikke normalt.

• #22   13. sep 2011 hvilepuls på 41 ? er det ikke når du er bevistløs ? 41 er utroligt lavt !

• #23   13. sep 2011 jeg ved ikke hvad der er med min puls. sys det hele er så lavt. fatter det ikke helt låner en anden pulsmåler her en af dagene.

• #24   13. sep 2011 ellers prøv at tælle din hvilepuls ved halsen manuelt så for du et nogenlunder præcist tal smiley

• #25   13. sep 2011 Jeg forstår på ingen måde argumentet med at man kan spise sig til præstationsforbedring?! Hvis kredsløbet ikke belastes kan det ikke forbedres ellers er alt hvad jeg har lært på Universitets de sidste 3 år forkert?!

Der er lavet studier der undersøger sammenhæng mellem maxpuls og alder, og på Institut for Idræt på KU, hvor man har testet nogle 16-årige drenge og fundet variation på 230-160. Så ja helt enig med at 220-alder ikke kan sige noget som helst.

Maxpuls siger INTET om fysiskform, træningstilstand eller andre fysiologiske parametre. Det er udelukkende et udtryk for det maksimale din krop kan klare og der er INGEN sammenhæng mellem end høj maxpuls og god fysisk form.

Min filosofi.

• #26   14. sep 2011 nu har jeg opsaveret min hvilepuls hele natten i nat og den er laveste er 40 og når jeg vågner er den 41. jeg kan sidde og se tv med en puls på 45 igår aftes inden jeg gik i seng.

• #27   14. sep 2011 En hvilepuls på 41 er da ikke UFATTELIGT lavt!? Jeg ligger mellem 32 og 36?

• #28   14. sep 2011 ok, lad os bare få den ud af verdenen; er der nogen herinde der ligger lavere end nikolaj's 32?

• #29   14. sep 2011 nejnej, det var ikke det jeg mente "W" - jeg ved godt min er lav. Rigtig lav. Men jeg træner også på næsten elite plan, så den skal være lav. Men jeg kender da en del, som har en puls lige omkring de 40?

• #30   14. sep 2011 Har en hvilepuls på 197... I kan tro at jeg sveder non-stop!!

• Lyng B
    Lyng B Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 25
    #31   14. sep 2011 Man kan ikke sige at din maxpuls kan findes ud fra alder eller form.
    Selvfølgelig spille de begge ind, men kan være vidt forskellige fra person til person.

Kender folk på 50 som kan presse den op på 181 og andre på 30 som kun kan presse den op på 160, så find du en lang stejl bakke og hop i løbeskoene. Giv dig selv fuldt ud og du vil garanteret finde den.

Kommentér på:
max puls på 183 kan de passe??

Annonce