{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.236 visninger | Oprettet:

Ny 105 vs gammel Ultegra gruppe.. Hvad er bedst? {{forumTopicSubject}}

hey boys..

Jeg er blevet tilbudt at købe en kammerats 105 gruppe.. Men jeg vil lige hører hvad i mener er bedst.. Jeg har på nuværende tidpunkt en ældre 9 speed Ultegra gruppe siddende.. Dog har jeg et helt nyt kranksæt og bremser i Ultegra.. Vil i mene det kan betale sig for mig at skifte for, bag-skfiter og STI greb ud med 105 i 10 speed? Er der noget at hente eller er det et ligegyldigt skift for mig?

smiley

Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle bord 300 kr.
  • Hækklipning i parcelhushave og bortkørsel i 8270 Højbjerg 1.200 kr.
  • Hækkeklip 1.300 kr.
  • Throw trash 750 kr.
  • Handymand 790 kr.
  • Nedtagning af markise på altanen 1.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny 105 vs gammel Ultegra gruppe.. Hvad er bedst?
  • #1   15. apr 2013 Du får et ekstra tandhjul bagpå, det er super lækkert. Det gør, at du nemmere kan vælge det gear du vil køre I. Plus(!), at den ultegra gruppe du har sikkert skifter dårligere, end den mere udviklet 105 gruppe. Jeg vil sige do it

• #3   15. apr 2013 Der er sket noget siden dengang, altså i forhold til det du har nu. Det er ikke dårligt, men du vil klart kunne mærke en forskel, og som Jakob A siger; Du har en højere diversitet i gearene, der er flere at vælge i mellem, og det kan sagtens være det der gøre at du finder "tråddet" på en strækning som gør at du kan sidde med nogen som du før måtte give slip på simpelthen fordi du kan have svært ved at finde det rigtige.
    Det samme sker for mig samme tider fordi jeg kører med en "bjerggearing"(11-28) hvor der er for stort spring mellem gearene somme tider. Det ekstra gear hjælper, desuden er det "friskt." Det er mere rapt når du skifter. Gear bliver trætte med tiden.
    Go for it smiley Det også altid lækkert med noget nyt smiley

Kommentér på:
Ny 105 vs gammel Ultegra gruppe.. Hvad er bedst?

Annonce